خبر، نقش مهمی در تصمیم سازی بشر دارد
کد خبر: 4077085
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

خبر، نقش مهمی در تصمیم سازی بشر دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خبر و اطلاع رسانی همواره برای بشر سرنوشت ساز و تصمیم ساز بوده است، گفت: انسان اشرف مخلوقات و تماما اندیشه بوده و از گذشته تا امروز در فرهنگ غرب مشاهده می‌شود که دیدشان تنها انسان گرایی و پشت کردن به مقدسات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز ۱۸ مردادماه در دیدار با اصحاب رسانه اظهار کرد: وقتی بررسی می‌شود می‌بینیم مسئله کربلا و عاشورا محصول خبرهای زمان بوده؛ یعنی دشمنان حدود ۲۰ سال در یک خفقان یک طرفه و به صورت هدفمند، دروغین و تحریف شرایطی پیش آوردند تا جایی که حتی  بیان کردند مگر حضرت علی(ع) نماز می‌خواند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه محصول بزرگ انسانیت نرم افزاری است که نوع بشر را تا مقام خداگونه شدن پیش می‌برد، افزود: انسان با ابزار می‌تواند به این حد برسد و خداوند این ابزار را در اختیار نهاده است.

عبادی با بیان اینکه انسان باید با اعمال خود سرنوشت و هویتش را به دست بگیرد، تصریح کرد: اگر خبرنگاران بتوانند در جامعه امانت خدا و مردم را در راستای بعد سازنده برای رشد و کمال انسان به کار بگیرند حتما موثر خواهند بود.

وی با بیان اینکه خبر و اطلاع رسانی همواره برای بشر سرنوشت ساز و تصمیم ساز بوده است، گفت: یکی از عواملی که زندگی انسان‌ها را تغییر می‌دهد انواع رسانه‌ها و اخبار است؛ از گذشته تا امروز در فرهنگ غرب مشاهده می‌شود که دید آنان تنها انسان گرایی و پشت کردن به مقدسات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار دشمن همواره تحریف و دروغ بوده است، گفت: کار و فعالیت رسانه‌ای اگر به درستی انجام شود انسان در راستای هدفی که خلق شده به همه کمالات می‌رسد و خبرنگاران نیز نباید در راستای ادای این امانت الهی لحظه‌ای غفلت کنند.

وی بیان کرد: خبرنگاری بهترین و بدترین کار بوده چراکه هم می‌تواند اثرات مثبت و هم اثرات منفی دربرداشته باشد؛ بنابراین باید در انتشار اخبار بسیار مراقب بود.

انتهای پیام
captcha