شهادت فرمانده فلسطینی و کودک 5 ساله در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه
کد خبر: 4076147
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰

شهادت فرمانده فلسطینی و کودک 5 ساله در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه

در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، یکی از فرماندهان سرایا القدس به شهادت رسیده و حداقل 46 تن دیگر نیز در این حملات کشته یا زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر امروز در حملاتی به نوار غزه، ساختمانی را در خیابان الشهداء واقع در مرکز این نوار را هدف قرار دادند. وزارت بهداشت در غزه، قربانیان این حملات را 8 شهید و 44 زخمی اعلام کرده است که یک کودک 5 ساله نیز در میان شهداست.

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای بمباران نوار غزه را تأیید کرده و تصریح کرده است، جزئیات تکمیلی متعاقباً انتشار خواهد یافت. سخنگوی ارتش اشغالگر نیز از آغاز عملیات «فجر» علیه جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه خبر داده است و خواهان باقی ماندن شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه در نزدیکی پناهگاه‌ها شد.

منابع خبری فلسطینی اعلام کردند که در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمال در سرایا القدس به شهادت رسیده است.

حماس: دشمن صهیونیستی بهای این تجاوز را خواهد پرداخت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، با انتشار بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دشمن صهیونیستی مرتکب جنایت جدیدی شده و باید بهای آن را پرداخته و مسئولیت کامل این اقدام را بپذیرد.

حماس تأکید کرده است: مقاومت فلسطین در برابر تجاوز متحد خواهد بود و بهای این حمله را برای کابینه لاپید و گانتز سنگین خواهد کرد.

به گفته یکی از فرماندهان حماس: آنچه امروز روی داد تجاوز به غزه بوده و نیت اشغالگر را آشکار می‌سازد.

وی تأکید کرد: اشغالگران از خط قرمز تجاوز کرده و زمان آن رسیده که به اشغالگر درسی بدهیم. متجاوز باید بهای عمل خود را پرداخت کند.

شهادت فرمانده فلسطینی و کودک 5 ساله در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه

النخاله: جنگ آغاز شده، تل آویو منتظر موشک‌های مقاومت باشد

زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به تمامی اعضای سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی دستور داد تا وارد عمل شده و پاسخ جنایت اشغالگران صهیونیست را بدهند.

وی تأکید کرد: در این نبرد هیچ خط قرمزی وجود ندارد و تل‌آویو مورد ضربات موشک‌های مقاومت قرار خواهد گرفت.

النخاله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: امروز روز جنگ و پیروزی است، دشمن تجاوز را آغاز کرد و باید منتظر پاسخ ما باشد، امروز آزمون مقاومت فلسطین و استواری ماست.

النخاله تأکید کرد: ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم، پیشروی می‌کنیم، از خون خود در این نبرد دریغ نخواهیم کرد و تمام نیروهای ما طبق برنامه تعیین شده عمل خواهند کرد. به گفته وی دیگر زمان میانجی‌گری به پایان رسیده و جنگ آغاز شده است.

رهبر جهاد اسلامی فلسطین در پایان گفت: آنچه امروز از آن سخن می‌گوییم نه تلفات بلکه پایداری ملت ما برای تداوم مبارزه است و این جنگ نه نخستین نبرد است و نه آخرین آن خواهد بود.

افزایش شمار قربانیان حمله هوایی اسرائیل

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا این لحظه شمار شهدا را 9 نفر و شمار مجروحان را بیش از 50 نفر اعلام کرده است.

شهادت فرمانده فلسطینی و کودک 5 ساله در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه

آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی پس از این حملات از ترس حملات تلافی‌جویانه مقاومت فلسطین به حالت آماده‌باش درآمده و سامانه گنبد آهنین در سرتاسر اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو و قدس اشغالی فعال شده است.

حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد. ارتش این رژیم نیروهای ذخیره را فراخوانده است و از سویی در سرزمین‌های اشغالی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

حمایت حزب‌الله از پاسخ جهاد اسلامی به تجاوزات صهیونیست‌ها

جنبش حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت تیسیر الجعبری و شماری دیگر از نیروهای سرایا القدس به جهاد اسلامی تصریح کرد: مردم عزیز فلسطین که در طول سالیان مقاومت طولانی خود ده‌ها رهبر شهید را در راه مقاومت تقدیم کرده‌اند و والاترین فداکاری‌ها را به انجام رسانده‌اند، از این جنایت شنیع و خائنانه رژیم صهیونیستی سست نخواهند شد، بلکه بر عزم آن‌ها برای ادامه راه مقاومت تا پیروزی و آزادسازی سرزمین خود افزوده خواهد شد.

حزب‌الله ضمن تمجید از همبستگی همه جناح‌های مقاومت فلسطین، بر وحدت موضعی که عامل اصلی پیروزی بر دشمن تأکید و بار دیگر حمایت همیشگی و استوار خود از ملت مظلوم فلسطین و مقاومت شجاعانه آن‌ها برای آزادی سرزمین فلسطین ابراز کرد. این جنبش به صراحت اعلام کرد از تمامی اقدامات رهبری نهضت جهاد اسلامی برای پاسخگویی به تجاوزات و جنایات گسترده صهیونیست‌ها حمایت می‌کند.

اولین واکنش نظامی مقاومت به تجاوزات دشمن صهیونیستی

مقاومت فلسطین شامگاه جمعه در اولین پاسخ نظامی به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، چندین موشک را به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرد.

منابع محلی گزارش دادند که گروه‌های مقاومت در نخستین پاسخ خود، ده‌ها راکت را به سوی اهدافی در سرزمین‌های اشغالی پرتاب کردند و صدای پرتاب موشک‌ها از تمامی مناطق نوار غزه به گوش می‌رسد.

از سویی آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه و تل‌آویو به گوش می‌رسد، برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار مهیبی در تل‌آویو خبر داده‌اند.

انتهای پیام
captcha