کشورهای اسلامی به دنبال احیای حقوق بشر انسانی در عرصه منطقه‌ای باشند
کد خبر: 4076144
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

کشورهای اسلامی به دنبال احیای حقوق بشر انسانی در عرصه منطقه‌ای باشند

امام جمعه ملایر با اشاره به 14 مرداد به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید به دنبال احیای حقوق بشر انسانی و اسلامی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی باشند.

محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، امروز جمعه 14 مردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر اظهار کرد: آنچه باعث ماندگاری و بقای نهضت و مکتب سرخ حسینی شده عوامل مختلفی دارد؛ مهم‌ترین آن قیام حضرت بر حاکمیت کفر و نشان دادن مسیر درست از مسیر انحرافی، خود خطبه‌های امام حسین(ع) و همچنین افشاگری‌های حضرت زینب(س) امام سجاد(ع) و سایر بازماندگان کربلا است.

وی امام حسین(ع) را کشتی نجات امت دانست و افزود: وقتی دشمن در مقابل حضرت امام حسین(ع) صف آرایی کرد حضرت بار دیگر برای چندمین بار با دشمن سخن می‌گوید و آنها را موعظه و به راه درست هدایت می‌کند و بعد از معرفی خود دلیل آمدنش را به کربلا بیان می‌کند تا آنها از راه و مسیر انحرافی خود و جنگ با امام برگردند.

وی بیان کرد امام حسین(ع) در برابر درخواست برای بیعت با یزید فرمود من هرگز دست بیعت و ذلت به یزد نخواهم داد و نه بیعت می‌کنم و مانند برده‌ها فرار نمی‌کنم  تا آخرین نفس ایستادگی کرده و با دشمنان اسلام و کفار می‌جنگم و با صدای بلند فرمود من به  خدای بزرگ پناه می‌برم.

حجت الاسلام برقراری افزود: این به معنی این است که اگر جو سیاسی جامعه را دشمن سیاه و تار کند امام هم ذبح می‌شود و همیشه باید مراقب نقشه‌های دشمنان باشیم و نگذاریم که سلاله امام حسین(ع) نایب بر حقش تحت تاثیر جریانات سیاسی دشمن در جامعه قرار گیرد و بار دیگر بنویسند که فرزند امام حسین(ع) در زندگی خودش و دنیای حاکمتی خود تنها ماند. وقتی انسان جوگیر جریانات دشمن باشد نتیجه‌اش تنها ماندن امام جامعه است.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما حرف و مکتب امام حسین(ع) را درک کرده‌اند و در وصیت نامه خودشان بارها تاکید کرده‌اند که امام و رهبر جامعه را تنها نگذارید، گفت: این شهدا بودند که هرگز اجازه نداند تاریخ تکرار شود و ما نیز باید در ادامه مسیر شهدا و همراه با ولایت باشیم.

برقراری گفت: اگر می‌خواهیم این نهضت باقی بماند باید تمام جهاد و تلاش مذهبی و هیئتی خود را در اجتماع عظیم و وسیع عاشورا و تاسوعا به نمایش بگذاریم و در صف عزادران امام حسین(ع) باشیم. دسته جات عزاداری تنها در مرکز شهر تجمع نکنند و در همه نقاط شهر عزاداری را داشته باشند.

امام جمعه ملایر با اشاره به 14 مرداد به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید به دنبال احیای حقوق بشر انسانی و اسلامی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی باشند.

وی افزود: در  دنیای امروز دایه‌داران حقوق بشر با این الفاظ بازی می‌کنند که نمونه آن سفر ولیعهد عربستان به فرانسه بود، روزی وی را قاتل «جمال خاشقچی» می دانستند اما امروز به خاطر  تامین منافع از حضور وی استقبال می‌کنند.

برقراری با بیان اینکه بخشی از صادرات 40 درصدی نفت و گاز روسیه به اروپا در جریان حمله به کشور اوکراین قطع شد، گفت: اروپایی‌ها می‌دانند که با این شرایط زمستان سرد و سختی را پیش رو دارند بنابراین حقوق بشر را فراموش کرده و به دنبال جبران خلاء کاهش این صادرات با گرفتن نفت از عربستان و آفریقا هستند.

وی در ادامه به مذاکرات برجامی اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته مسئول اتحادیه سیاست خارجه اروپا در مقاله‌ای متن تهیه شده برای توافقات را بهترین متن دانست و از پایان زمان مصالحه در این مقاله سخن گفت و از طرف دیگر دبیر کل آژانس بین‌المللی اتمی از تداوم خاموشی برخی دوربین‌های فراپادمانی ابراز نگرانی کرد.

امام جمعه ملایر با اشاره به اقدامات آمریکا گفت: همزمان آمریکا برخی شرکت‌ها را تحریم کرد و از طرف دیگر معاون وزیر خزانه داری آمریکا از تداوم فعالیت دیپلماسی طی توافقات سخن گفت.

برقراری با بیان اینکه ایران اسلامی با موضعگیری خوب به دشمنان فهماند این در بر پاشنه سال‌های قبل نمی‌چرخد، تصریح کرد: با اقدام هماهنگ دولت و مجلس شورای اسلامی صدها سانتریفوژ جدید راه اندازی کردند تا به دشمنان ثابت کنند دست از لجاجت و تکبر بردارند.

وی اضافه کرد: ایران راهبرد خنثی سازی تحریم را انتخاب کرده و برای رفع تحریم از هیچ کوشش منطقی، عزت مندانه، منطبق بر حقوق بین‌الملل و مبتنی بر آرمان‌های انقلابی دریغ نخواهد کرد.

برقراری همچنین به توانمندی‌های ایران در حوزه نظامی اشاره کرد و افزود: پهبادها یکی از محصولات شاخص نظامی کشور است که اگر تحریم‌ها برطرف شود امکان صادرات به کشورهای مختلف فراهم می‌شود که صادرات پهپاد نه صرفا برای کسب درآمد بلکه برای عرصه گشایی ایران در
موازنه قدرت در جبهه مقاومت و استکبار و علاه بر فروش سلاح، به گروه‌های مقاومت در توانمند سازی فناورانه به این گروه‌ها کمک کند.

امام جمعه ملایر با اشاره به سیلاب‌های اخیر و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان خواستار اطلاع رسانی به موقع  از سوی مسئولان و رسانه‌ها برای جلوگیری از خسارت‌های این سیلاب‌ها شد و افزود: مدیریت درست و رفع ضعف‌ها، پوشش گیاهی مناسب، لایه‌روبی قنوات و... می‌تواند در کمتر شدن خسارت این حوادث و سیلابها موثر باشد و از تهدیدها را به فرصت  تبدیل کرد.

امام جمعه گفت: مقام معظم رهبری تابحال چندین بار مبلغی از صندوق ذخیره ارزی کشور را برای بهینه سازی طرح آبخوان داری و آبخیزداری اختصاص دادند که باید در همه نقاط کشور به منظور تبدیل تهدید سیل به فرصت اعمال شود.

وی در پایان  با اشاره به برگزاری نماز جمعه در مصلی ملایر گفت: مصلی ملایر تا حدودی تکمیل شده و مردم می‌توانند نذورات و کمک‌های خود را  به این پروژه داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha