اعلام جزئیات آزمون سراسری 1402
کد خبر: 4075763
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

اعلام جزئیات آزمون سراسری 1402

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور به اعلام آخرین جزئیات و تغییرات آزمون سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ پرداخت.

به گزارش ایکنا، به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت، زمان ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری را از ۸ تا ۱۴ آبان ماه سال جاری عنوان کرد.

وی بیان کرد: این آزمون صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه سال جاری در گروه آزمایشی علوم تجربی و بعدازظهر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و صبح روز جمعه ۳۰ دی ماه در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی و بعدازظهر در گروه آزمایشی هنر برگزار می‌شود.

مروتی با بیان اینکه ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری از ۱۵ تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۲ خواهد بود، گفت: این آزمون صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی و بعدازظهر همین روز در گروه آزمایشی هنر و صبح روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم تجربی و بعدازظهر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش با بیان اینکه با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، زیرگروه‌ها از آزمون سال ۱۴۰۲ حذف می‌شود و تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به صورت ۴۰ درصد تأثیر قطعی خواهد بود و علاوه بر این نمره دروس عمومی از طریق سوابق تحصیلی محاسبه می‌­شود، اظهار کرد: سایر تغییرات مانند ضرایب دروس نیز پس از تصویب شورای سنجش و پذیرش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

وی درخصوص آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از ۱۶ تا ۲۲ آذر ماه است. این آزمون بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه و روز جمعه ۱۲ اسفند ماه سال جاری در نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

مروتی بیان کرد: ثبت‌نام آزمون دکتری نیز ۲۲ تا ۲۹ آبان ماه و آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha