خدمات بنیاد شهید باید عادلانه بین جامعه هدف ارائه شود
کد خبر: 4074727
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

خدمات بنیاد شهید باید عادلانه بین جامعه هدف ارائه شود

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بر توزیع عادلانه منابع در میان جامعه هدف این بنیاد شامل خانواده شهدا و ایثارگران تأکید کرد.

کامیار ثقفی، دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید خوزستان، امروز 9 مرداد در سالن اجتماعات گیت‌ بوستان اهواز برگزار شد. 

کامیار ثقفی، دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار کرد: این جلسه برای تکریم تلاش‌های طولانی‌مدت یکی از فرزندان شما در یکی از نهادهای جمهوری اسلامی برگزار شده است. این جلسه را جلسه تودیع تلقی نمی‌کنم، چراکه عرصه خدمت همیشه باز است. از زحمات آقای فرجیان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم عرصه‌های خدمت جدید همچنان برای ایشان فراهم باشد و از توانمندی‌های ایشان بهره ببریم.

وی تصریح کرد: برخلاف برخی انتصابات که ممکن است مدیرکل جدید آشنایی و سبقه کافی در کار نداشته باشد، جابجایی انجام شده در بنیاد شهید خوزستان معقول است. خوشبختانه در این انتصاب، آقای نورانی که خود فرزند شهید و از مدافعان حرم است در معاونت فرهنگی خدمت می‌کردند. سبقه وی در کار این نوید را می‌دهد که نیازی به شناخت وضع موجود از سوی ایشان نداریم، چون مسلط به وضعیت است. این جابجایی یک تجدیدقوا و یک فکر جدید مدیریتی به حوزه بنیاد شهید اضافه می‌کند و امیدواریم شاهد تغییرات مطلوب در دوره جدید باشیم.

ثقفی با بیان اینکه جابجایی‌ها به خودی خود یک ظرفیت و نیاز است، افزود: جابجایی‌ها نوعاً ایجاد ظرفیت جدید برای پیشرفت است.

دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: خوزستان برای تمام مردم دنیا نماد مقاومت است. برای ما که به دنبال ترویج فرهنگ ایثار هستیم، خوزستان نماد چنین ویژگی است که مردم این خطه آن را اثبات کرده‌اند. خوزستان همچنان در معرض سختی‌هایی قرار دارد. باید اعتراف کنیم در طول سال‌های بعد از انقلاب کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها کم نبوده است. در حوزه توزیع منابع عادلانه، بعضاً شاهد قصورهایی از طرف کارگزاران بوده‌ایم، اما مردم خوزستان با روحیه گذشت خود این سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و همچنان از انقلاب و آرمان‌های خود دفاع می‌کنند. امیدواریم شاهد آسایش بیشتر این مردم و وضعیتی در شأن آنها باشیم.

وی درباره رسالت‌های مدیرکل جدید اظهار کرد: در این تغییر قاعدتاً انتظار است مدیر جدید مبنی بر سیاست‌های رئیس بنیاد شهید که متأثر از دولت سیزدهم است حرکت کند. در چهل و چند ساله بعد از انقلاب موفقیت‌های شگرفی به دست آمد. در بیانیه گام دوم این پیشرفت‌ها تحت عنوان عظمت‌ها یاد شده است. با همه این‌ها همه ما قائل به این هستیم که عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌هایی داریم و همچنان فاصله ما تا وضع مطلوب زیاد است. آنچه ضرورت دارد این است که ما ناگزیر به جبران عقب‌ماندگی‌ها هستیم. کلیدواژه تحول که رهبر انقلاب از آن استفاد می‌کنند به معنای حرکت‌های جهشی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها با به کارگیری شیوه‌های نو است.

ثقفی تصریح کرد: ما درگیر یک سری قواعد و نظاماتی شدیم که بعضاً مانع حرکت و پیشرفت است و قابلیت تغییر دارد. آنچه حائز اهمیت است این است که وضعیت موجود حاصل رویه‌ای است که تاکنون طی کرده‌ایم. اگر نقدی داریم روش‌های خود را تغییر دهیم و نوآوری در مدیریت داشته باشیم. این نوآوری هم در بخش دولتی است و هم مردمی. تجربه موفقیت‌ها به ما نشان داده است هر جا کار به دست مردم سپرده شده و مبتنی بر باورها و اطمینان به وعده الهی عمل کردیم، موفق شدیم.

وی با بیان اینکه شاه‌بیت این حرکت عدالت است که به شدت بر اساس سیاست‌های جدید بنیاد شهید دنبال می‌شود، گفت: آنچه باعث می‌شود مردم، جانانه در صحنه حاضر بشوند، عدالت و رفع تبعیض است و این اتفاق باید در بنیاد شهید بیفتد. یکی از مشکلات بنیاد شهید تاکنون این بود که اگر عضوی از خانواده شهیدی مراجعه کرد ما پیگیری می‌کردیم و از حقوق خود بهره‌مند می‌شد و اگر عزیزی مبتنی بر عزت مراجعه نمی‌کرد از حقوقش بهره‌مند نمی‌شد. برخی از والدین شهدا افرادی هستند که حقوقی دریافت نمی‌کنند و اصرار دارند که معامله دیگری کرده‌اند، اما نظام تکلیف و وظیفه دارد. اگر منابعی هست که هست باید عادلانه توزیع شود. در حوزه اشتغال و مسکن ایثارگران هم وضعیت همین است.

وی خاطرنشان کرد: همه این‌ها یک مقدمه برای مأموریت اصلی بنیاد شهید است. اگر بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی مطرح است، وظیفه‌اش توانمندسازی جامعه ایثارگری و ایجاد فرصت رشد و ظهور قابلیت‌های این جامعه است.

دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: تغییرها در مدیریت‌ها، صرفاً یک جابجایی و ادامه همان مسیر نیست. انتظار و توقع جامعه ایثارگری و نظام از یک مدیر جدید، ایجاد تحول است. اگر تحول نباشد تغییر ضرورت پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha