فعالیت 250 گروه جهادی در طرح هجرت خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4073802
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

فعالیت 250 گروه جهادی در طرح هجرت خراسان‌جنوبی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: 250 گروه جهادی، برای مرمت، زیباسازی و بهسازی مدارس استان در طرح هجرت3، مشارکت کرده و فعالیت می‌کنند که 187 نفر از اعضای این گروه‌ها دانش آموزان دختر و پسر استان هستند.

نشست کمیته اجرایی بسیج دانش آموزی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز 5 مردادماه در نشست کمیته اجرایی بسیج دانش آموزی استان، با بیان اینکه در سال گذشته 62 آموزشگاه در جریان اجرای طرح هجرت 3، مرمت، بهسازی و زیباسازی شده‌اند، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان تابستان جاری 100 مدرسه استان با صرف 5 هزار نفر روز کار، مرمت، بهسازی و زیباسازی شوند.

وی بیان کرد: 250 گروه جهادی، برای مرمت، زیباسازی و بهسازی مدارس استان در طرح هجرت3، مشارکت کرده و فعالیت می‌کنند که 187 نفر از اعضای این گروه‌ها دانش آموزان دختر و پسر استان هستند.

حسینی از اجرای طرح شهید بهنام محمدی در 76 مدرسه دوره دوم ابتدایی، اول و دوم متوسطه استان خبر داد و افزود: طرح شهید بهنام فرصتی مناسب برای تحکیم  پیوند جوانان با سه کانون محوری جامعه یعنی،خانه، مدرسه و مسجد است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد مدارس مجری طرح بهنام نسبت به سال گذشته به تعداد 40 آموزشگاه رشد دارد، تأکید کرد: طرح تربیتی شهید بهنام محمدی به دنبال تربیت نوجوان طراز انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد کشور است.

رئیس کمیته اجرایی بسیج دانش آموزی خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز دوره آموزشی 212 دختر و پسر دانش آموز فرمانده واحدهای مقاومت پیشگامان از پایان مرداد تا اوایل شهریور ماه سال جاری در طرح یاوران ولایت، بیان کرد: تکامل و خودسازی، ارزش‌گذاری برعلم و اخلاق، نظم، مشارکت و همفکری از مهم‌‌ترین محورهای اردوهای طرح ولایت دانش‌آموزی هستند.

حسینی از برگزاری دوره توانمندسازی 103 معلم واجدالشرایط تدریس درس آمادگی دفاعی به میزان 32 ساعت در نیمه دوم مهرماه خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر 500 دبیر زن و مرد در دبیرستان‌های استان مشغول تدریس درس آمادگی دفاعی هستند.

انتهای پیام
captcha