برگزاری یادواره ۴۵ شهید منتسب به خانواده استانداری خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4073795
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

برگزاری یادواره ۴۵ شهید منتسب به خانواده استانداری خراسان‌جنوبی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی از برگزاری یادواره ۴۵ شهید منتسب به خانواده استانداری در هفته دفاع مقدس خبر داد.

جلسه شورای فرهنگی استانداری خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی، امروز، پنجم مردادماه در جلسه شورای فرهنگی استانداری گفت: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین اقدامات در ماه محرم بررسی درس‌ها و عبرت‌های عاشوراست.

وی با بیان اینکه درس‌های عاشورا همواره بخشی زنده، حیات‌بخش و حرکت‌آفرین برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: هر چند این قیام در زمان و مکان مشخص و در گذشته انجام شده، اما همواره درسی عبرت‌آموز برای جامعه اسلامی است. 

ناصری با بیان اینکه در تبیین این واقعه ماندگار به هر میزان فعالیت صورت گیرد، اقدامی بزرگ برای انقلاب اسلامی و مردم محسوب می‌شود، یادآور شد: برنامه‌های محرم امسال همگام با سراسر کشور در استانداری خراسان‌جنوبی نیز باید همچون مراسم عید سعید غدیرخم، متفاوت برگزار شود تا بتوانیم بیشترین بهره را از این مراسم ببریم. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در ماه محرم به مدت چند شب در فضای آزاد استانداری با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: مراسم زیارت عاشورا نیز از ساعت 6:45 تا 7:30 در محل نمازخانه استانداری برگزار خواهد شد. 

وی بر ضرورت تبلیغات و فضاسازی مناسب ویژه ماه محرم و صفر نیز تأکید کرد و گفت: در صورت امکان در هفته دفاع مقدس یادوآره 45 شهید منتسب به خانواده استانداری برگزار می‌شود؛ با دستور استاندار و از طریق مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار لازم برای برگزاری این مراسم تأمین شود.

ناصری با بیان اینکه در خصوص  مباحث فرهنگی در استانداری خراسان‌جنوبی نباید موازی‌کاری صورت گیرد، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده و یکی از راه‌های مقابله سرسخت با تهاجم فرهنگی است؛ با توجه به عدم نتیجه‌گیری دشمن در میدان‌های دیگر، امروز با تهاجم فرهنگی به میدان آمده است. لذا، در این عرصه باید با تمام توان با دشمن مقابله کرد. 

وی با بیان اینکه منکرهایی نظیر اسراف، ناکارآمدی، حیف و میل کردن بیت‌المال و... که در دستگاه‌های اجرایی و جامعه دیده می‌شود باید از بین برود، افزود: امر به معروف و نهی منکر ضامن و اساس کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ به پیشنهاد وزیر کشور، شورای فرهنگی می‌تواند نقش شورای امر به معروف و نهی از منکر را نیز  ایفا کند که این مهم در استانداری خراسان‌جنوبی نیز مصوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha