رونمایی از کتاب سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های علوی
کد خبر: 4072358
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

رونمایی از کتاب سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های علوی

آیین رونمایی از کتاب سیره امام رضا (ع) در رویارویی با تعارض‌های خاندان علوی از سوی مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران رونمایی شد.

کتاب سیره امام رضا (ع) در رویارویی با تعارض‌های خاندان علوی رونمایی شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه معصومیه، کتاب سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های خاندان علوی، یکی از آثار منتشر شده در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، به عنوان اثر فاخر در سیزدهمین جشنواره کتاب سال رضوی معرفی و رونمایی شد.

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره کتاب سال رضوی، چهارشنبه ۲۹ تیر در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شده بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامعباس عشرتی، رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران و جمعی از مسئولان حوزه فرهنگ و هنر حضور داشتند.

کتاب «سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های خاندان علوی» نوشته فاطمه ایزدشناس، دانش‌آموخته سطح سه رشته تاریخ اسلام موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه است که در این مراسم به عنوان اثر فاخر معرفی و رونمایی شد.

در فصل اول کتاب مذکور، سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های سیاسی ـ اجتماعی خاندان علوی در دو مقطع زمانی پیش از ولایتعهدی و پس از آن مورد بررسی قرار گرفته و در فصل دوم نیز به سیرۀ حضرت در مواجهه با تعارض‌های فرهنگی ـ اعتقادی این خاندان از جمله مقابله با مسائل برخاسته از ایجاد واقفیه و زیدیه پرداخته شده است.

انتهای پیام
captcha