تقدیر از 22 اثر رسانه‌ای در اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور
کد خبر: 4072351
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

تقدیر از 22 اثر رسانه‌ای در اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور

اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد با معرفی 22 نفر برگزیده به کار خود پایان داد.

نفرات برتر اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز پنج شنبه 30 تیر در این اختتامیه اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور سال ۹۹ آغاز شد و تا فروردین ۱۴۰۰ فرصت پذیرش آثار بود و به دلیل استقبال بالا مطبوعات، فرصت پذیرش آثار تا خرداد ماه تمدید و تیر ماه ۱۴۰۰ بخش داوری و امتیاز دهی انجام شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش حرفه‌ای شامل خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت با موضوعاتی، چون شعار سال، پرداختن به شخصیت پروفسور معتمد نژاد و موضوع کرونا برگزار شد، تصریح کرد: در مجموع ۴۶۷ اثر از ۱۵۱ شرکت کننده در این جشنواره شرکت کردند.

فرخنده گفت: این مقالات در دو بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر و گزارش و در بخش موضوعی با عناوین جهش تولید، معرفی پروفسور معتمدنژاد و مدافعان سلامت و کرونا ارسال شد که مطبوعات و رسانه‌های استان با ۳۲۱ اثر بیشترین میزان مشارکت را داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه  شش استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند، ادامه داد: دیگر استان‌ها شامل خراسان رضوی با ۷۸ اثر، یزد ۲۶ اثر، خراسان شمالی ۹ اثر، سیستان و بلوچستان ۱۸ اثر و کرمان با ۱۵ اثر در جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور شرکت کردند که ۲۲ نفر برگزیده شدند.

فرخنده، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد رقابت سالم و سازنده بین رسانه‌ها و مطبوعات در شرق کشور و توسعه محتوایی رسانه‌ها دانست و گفت: این رقابت موجب کیفی سازی و رشد رسانه‌ها می‌شود و با توجه به ظرفیت خراسان‌جنوبی در علم ارتباطات، از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد و متولیان تقاضا داریم تا میزبان جشنواره ملی مطبوعات در کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha