یادواره شهدای سادات استان زنجان برگزار شد
کد خبر: 4071387
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

یادواره شهدای سادات استان زنجان برگزار شد

دومین یادواره ۱۱۳ شهدای سادات استان زنجان با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

شهید

به گزارش ایکنا از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، شامگاه روز گذشته ۲۵ تیرماه، در دومین یادواره ۱۱۳ شهدای سادات استان زنجان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم، اظهار کرد: شهدا با تقدیم جان خود در راه اسلام و ارزش‌های اسلامی جهاد کردند.

وی افزود: در تمام وصایای شهدا شاهد خواسته قلبی و درد و دل آنها هستیم که به پیوند با ولایت‌فقیه اشاره دارند. جایی که ولایت‌فقیه باشد هیچ شکستی در آنجا نیست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ارزش شهادت بسیار بالاست، بیان کرد: یادواره شهدا بستری برای آموزش و هدایت است. در مراسمات این‌چنینی باید سیره و شخصیت شهدا تبیین شود تا رفتار نیک آنها الگو شود. برگزاری مراسم تکریم شهدا به منظور انتقال پیام ایثار و شهادت است.

نیک‌بخش با بیان اینکه باید شهید زندگی کرد که به شهادت رسید، تصریح کرد: شهدا افضل‌ترین انسان‌ها هستند و شاید نیازی به برگزاری یادواره ندارد چرا که یادواره آنها را خداوند برگزار کرده است. یادواره برای ما و بازماندگان است تا به شهدا نزدیک‌تر شویم. باید از یادواره‌ها آموخت که شهدا چه اعمالی داشتند که از بندگان عزیز خداوند هستند.

وی با اشاره به یکی از روایات حضرت علی(ع)، افزود: خدا دوستی، تواضع، قدم برداشتن در راه خدا، استواری در مقابل دشمن و نترسیدن از جنگ روانی از ویژگی‌های شاخص شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: امروزه به انواع مختلف شاهد جنگ روانی هستیم. یکی از بستر‌های این جنگ فضای مجازی است و با هراس از دشمن نباید از فضای مجازی کناره گیری کرد. اگر ما قدمی برنداریم، دشمن پیش قدم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha