احیای شیوه‌های رفتاری مکتب علوی ضرورت انکارناپذیر امروز است
کد خبر: 4068099
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

احیای شیوه‌های رفتاری مکتب علوی ضرورت انکارناپذیر امروز است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه غدیر موضوع اهم اسلام شناسی است، گفت: نتیجه گیری از حرکت غدیر این است که ما به آرمان‌های غدیر برسیم و آرمان‌های انقلاب ما نیز همان آرمان‌های غدیر و اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز شنبه ۱۱ تیرماه در نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اظهار کرد: مسئله غدیر مربوط به مذهب خاصی نیست و موضوع اهم اسلام شناسی است و لذا اسناد آن آیات قرآن و احادیث پیامبر اکرم(ص) است که هر پژوهشگری پیرو هر مذهبی که باشد، می تواند از این اسناد مستند استفاده کند.

وی با اشاره به این روایت که "ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﻘﺪﺭ ﺍﻟﻤﻌﺮﻓﺔ؛ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎﺷﺪ"، تأکید کرد: کارهای خوبی که می خواهد انجام شود متناسب با میزان معرفت خود به خود بروز پیدا می کند بنابراین توجه شود که روی مسئله معرفت خیلی باید کار شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر معرفت نسبت به مسئله غدیر و مکتب علوی حاصل شود بعد به همه لوازم معرفت به صورت خودکار عمل می کند لذا در دستورالعمل بنیاد بین المللی غدیر بر مسائل تحقیق و پژوهشی و کارشناسی توصیه شده است.

عبادی افزود: از جهت محتوا به رسانه هایی که می خواهند در خصوص مسئله غدیر کار کنند باید غنا ببخشیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه غنای مطالب غدیر از جهت استنادات به افراد عزم کافی می دهند، تصریح کرد: اما احیای عملی، رفتاری، اخلاقی و معنوی علوی در کارها و اخلاقمان مهمتر است و بر مخاطب بسیار تاثیر می گذارد.

وی بر احیا و ترویج شیوه های رفتاری مکتب علوی تأکید کرد و گفت: دستور العمل هایی که در انجام مراسم ایام غدیر ذکر کردند در حدی می تواند مؤثر باشد که در موازنه با مسائل عقیدتی و رفتاری آن توازن درستی داشته باشد وگرنه اگر نامیزان باشد چه بسا اثر معکوس خواهد داد.

عبادی افزود: در انطباق مسئله غدیر با گام دوم انقلاب که ما می خواهیم ورود پیدا کنیم؛ دشمن در این سال ها از هیچ اقدامی بر علیه انقلاب اسلامی دریغ نکرده تا ما فرصت پیدا نکنیم اما در گام دوم انقلاب بنا است فرصت عملی و اجرایی انقلاب و نزدیک شدن به آرمان های انقلاب پیدا کنیم چون تحقق هر امری موکول بر دو اصل مقتضی و عدم مانع است که مقتضی در دولت و مردم وجود دارد اما موانع(دشمن) هم در حال ضعیف شدن است.

وی بیان کرد: نتیجه گیری از حرکت غدیر این است که ما به آرمان های غدیر برسیم که آرمان های پیامبران است و آرمان های انقلاب ما نیز همان آرمان های غدیر و اسلام است.

در این نشست، حکم قائم‌ مقامی بنیاد بین‌المللی غدیر استان به استاندار خراسان جنوبی اعطا شد. 

این حکم که به امضای آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی استان خراسان جنوبی رسیده، در نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی غدیر به دکتر قناعت اعطا شد.

در متن این حکم انتصاب آمده؛ اکنون که به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و هدایت های ارزنده مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دامت برکاته) و ترسیم نقشه راه برای گام دوم انقلاب با تدبیر معظم‌له صورت پذیرفته و اسلام خواهی و حق‌طلبی حول محور ولایت، بیش از هر زمان متجلیست، ضروری است با نصب العین قرار دادن فرامین و رهنمودهای امامین انقلاب، از همه ظرفیت ها به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز در راه پیشبرد اهداف مقدس نظام به عنوان یاوران ولایت بهره مند گردیم. لذا با توجه به شناختی که از آمادگی و زمینه کاری حضرتعالی وجود دارد، جنابعالی را به مدت سه سال به سمت قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر نمایندگی استان خراسان‌جنوبی منصوب می‌نمایم.

انتهای پیام
captcha