مسئله غدیر مبنای کار و حل مشکلات کشور باشد
کد خبر: 4068023
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
استاندار خراسان‌جنوبی:

مسئله غدیر مبنای کار و حل مشکلات کشور باشد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در غدیر مسئله ولایت مطرح شده که اگر ملت‌ها، حکام و کارگزاران در همه کشورها این اصول را مبنای کار خود قرار دهند بسیاری از راه‌های نرفته و گره‌های موجود باز خواهد شد؛ آنچه جهاد و بلادهای کفر و غربی‌ها با آن مشکل دارند میزان فضیلت، عدالت و آرمان‌خواهی و نفی هر نوع ظلم و تباهی است.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۱ تیرماه در نشست راهبردی و سیاست‌گذاری بنیاد بین‌المللی غدیر در این استان اظهار کرد: فلسفه جلسه امروز دو امر است؛ یک امر اهمیت قائل شدن برای موضوع غدیر و دهه ولایت برای جهان اسلام و امر دوم شروع کار است که  امسال با توجه به اینکه فضای جدیدی در کشور ایجاد شده و سه قوه همراه و هم فکر و با نیروهای ارزشی و ولایی در مسند امور قرار گرفته‌اند، می‌توان امید بیشتری به برنامه‌ها داشت.

وی ادامه داد: انتظار این است که برنامه‌های انقلابی، دینی و مذهبی به شکل روتین و عادی نبوده و شاهد برنامه‌های متنوع‌تر، تازه‌تر، با نشاط‌تر و عمیق‌تر و همچنین دارای محتوا و جامع و کامل باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر کسی در این موضوع کارگزاری اعتقاد ضعیفی داشته یا دچار لغزش باشد در این دولت و نظام در جایگاه حکمرانی و متولی بودن بخشی از نظام مدیریتی کشور جایگاهی نخواهد داشت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «غدیر عیدالله الاکبر است»؛ غدیر همان ابتدای خط همه رسالت‌های انبیای الهی است چراکه اوج رسالت انبیا و نقطه روشنایی از ابتدا تاکنون به غدیر متصل بوده است.

وی بیان کرد: اصول حکمرانی غدیر با اصول مکتب‌ها یا مدیریت‌های امروزی در جهان متفاوت بوده، چراکه اصول آن بر بنیاد حاکمیت الله گذاشته شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شالوده و اساس غدیر، آموزه‌های اسلام ناب است، اظهار کرد: بنابراین باید مدیرانی در تراز اسلام ناب بر مسند حکومت قرار بگیرند چراکه وقتی مدیران در تراز غدیری قرار بگیرند جای ظلم، فساد و طاغوت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه رشد، پیشرفت و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت همه ما یا به نوعی نجات بشریت از ظلمت و تاریکی از رخداد غدیر می‌گذرد، افزود: غدیر یک شاخص، معیار، میزان و حرکت رو به جلو است یعنی یکی از شاخص‌ها و معیارهای اصلی مسیر رفت ما غدیر است.

قناعت اظهار کرد: در غدیر مسئله ولایت مطرح شده که اگر ملت‌ها، حکام و کارگزاران در همه کشورها این اصول را مبنای کار خود قرار دهند بسیاری از راه‌های نرفته و گره‌های موجود باز خواهد شد؛ آنچه جهاد و بلادهای کفر و غربی‌ها با آن مشکل دارند اینکه مبنا و بنیاد غدیر، میزان فضیلت، عدالت و آرمان‌خواهی و نفی هر نوع ظلم و تباهی است.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) چارچوب کلی و نقشه راه را برای بشریت در غدیر ترسیم کرده است، لذا لبیک به فرمایشات نبی مکرم اسلام تکلیف ماست، گفت: پیام مردم ایران در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ پیام تحول‌خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی و ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی است.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: حجت‌الاسلام رئیسی نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که در ایام غدیر سال قبل برگزار شد فرمود، رسیدن به چشم‌انداز بیانیه گام دوم انقلاب از مجرای غدیر و پیام آن می‌گذرد.

قناعت از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در خصوص ویژگی مدیران گفت و ادامه داد: اگر مدیران جمهوری اسلامی این پیام را ملاک کار خود قرار دهند به مقصد نزدیک‌تر شده و مشکلات زودتر رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: خدا را به جهت نعمت ولایت و امامت شاکریم و پیمان می‌بنیدیم اصل حکمرانی که در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه آمده را در گفتار، کردار، اندیشه و عمل مبنای کار قرار دهیم.

قناعت با بیان اینکه دهه ولایت امسال خاص است و انتظار داریم برنامه‌های متنوع، باشکوه، عمیق و وسیع به‌ویژه در بخش بصیرت‌افزایی در دستور کار قرار گیرد، بیان کرد: نظام سلطه به دلیل قدرت رسانه‌ای قوی که دارد هر کار می‌تواند انجام می‌دهد و تنها امید آنها اکنون فضای مجازی و رسانه‌ای است؛ لذا باید برنامه‌های پرمحتوا و خوب داشته باشید.

وی با بیان اینکه غدیر بنیادی روشن و وحدت‌بخش است، یادآور شد: نباید اجازه داد دشمنان کوچکترین خدشه‌ای در این زمینه ایجاد کنند؛ لذا تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان باید برنامه‌های خود را ارائه دهند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به‌عنوان وظیفه اداری، دینی و انقلابی باید همکاری تنگاتنگی با این بنیاد بین‌المللی غدیر داشته باشند تا شاهد برنامه‌های پرمحتوا در این دهه باشیم، افزود: نظارت بر تولید و چاپ محتوا در خصوص غدیر در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرمانداران ۱۱گانه به‌ویژه مرکز استان باید نظارت و ارزیابی‌های لازم را بر برنامه داشته باشند، تصریح کرد: برخی امور خوب، ناب و اصلی مانند موضوع غدیر را می‌توان در فضای مجازی به میزان بسیار زیاد منتشر کرد و از ظرفیت فضای مجازی غافل نبود.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امیدواریم شاهد برنامه خوب، پرمحتوا و بانشاط در استان باشیم، یادآور شد: این برنامه‌ها علاوه بر اینکه باید رسانه‌ای شود، نظارت بر تولید محتوا و چاپ نشریات نیز صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha