ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای حل اختلافات خانوادگی
کد خبر: 4067907
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای حل اختلافات خانوادگی

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: موضوعات طلاق لازم است با محوریت مساجد بررسی و توجه شود و امام جماعت هر مسجد به این موضوعات وارد شده و همچون یک پدر در راستای حل مشکلات در هر محله تلاش کند.

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌جنوبی حجت‌الاسلام یدالله وحدانی نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: جهاد تبیین و امر به معروف، امری واجب است. اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که بر موضوع مهم فرزندآوری تأکید دارند،  امروز وضعیت مردم نسبت به چند نسل قبل از نظر اقتصادی بهتر است، اما فرزندآوری کم شده است که در این راستا باید در احیای سبک زندگی دینی خانه تکانی کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز تبیین واقعیات قبل و بعد انقلاب یک جهاد بزرگ است، افزود: در گام دوم انقلاب انتظارات از نهادهای انقلابی به ویژه قوه قضائیه بیشتر است؛ جهاد تبیین باید توسط این نهادها صورت گرفته و تلاش‌ها بیشتر دیده شود.

وحدانی‌نیا با بیان اینکه زیبنده استان فرهنگی خراسان‌جنوبی نیست که طلاق در آن زیاد باشد، افزود: در این راستا، لازم است از ظرفیت مساجد بهره برد؛ مساجد و اماکن مذهبی صرفا نباید برای اقامه نماز و قرآن استفاده شوند بلکه باید در امور خانواده و تربیت اجتماعی و فردی نیز این ظرفیت دخیل شود.

وی یادآور شد: موضوعات طلاق لازم است با محوریت مساجد بررسی و توجه شود و امام جماعت هر مسجد به این موضوعات وارد شده و همچون یک پدر در راستای حل مشکلات در هر محله تلاش کند چراکه امام جماعت هر محله به دلیل زندگی با مردم بیشتر از اختلافات و زندگی افراد اطلاع دارد.

وحدانی‌نیا بیان کرد: ایجاد حلقه‌های آشتی و بهره‌گیری از ظرفیت تمام مردم محل برای حل اختلافات بومی از مواردی است که در دل مساجد و در میان فعالیت‌های هر امام جماعت می‌توان گنجاند؛ این‌گونه جوانان نیز جذب محیط مسجد شده و به آن به‌عنوان مدخل راهگشا می‌نگرند.

انتهای پیام
captcha