شکیبایی جانبازان در مقابل مشکلات جسمی مایه برکت است
کد خبر: 4067722
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

شکیبایی جانبازان در مقابل مشکلات جسمی مایه برکت است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تحمل و شکیبایی جانبازان در مقابل مشکلات جسمی مایه برکت و دلیل پیروزی‌های مسلمانان در مقابل توطئه استکبار است. ما بر تمام مشکلات معیشتی جانبازان واقف هستیم و با همراهی دولت و مجلس در تلاشیم تا اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

...به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین همایش تکریم جانبازان شیمیایی که امروز 9 تیرماه، در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه حملات شیمیایی چهره دشمنان را رسوا کرد، اظهار کرد: بهانه جنگ تحمیلی هشت‌ساله و درگیری مرزی دو کشور ایران و عراق تصرف بخشی از خاک عراق توسط ایران بود، مسئله‌ای که از گذشته‌های دور وجود داشته و تقریباً در تمامی کشورهای منطقه تکرار شده و همگی را درگیر تنش‌های مرزی کرده بود.

وی ادامه داد: صدام در ابتدا ادعای مالکیت خوزستان را داشت و بعد قصد تصرف تهران را کرد و در راه هدف خود از هر ابزار مجاز و غیرمجازی به این بهانه استفاده کرد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اروپایی‌ها در جریان جنگ‌های جهانی میلیون‌ها انسان را قربانی اهداف خود کردند که بیشتر آن‌ها غیرنظامیان بودند. بعد از آن همین اتفاق در جریان جنگ علیه ایران هم رخ داد و صدام با  وحشی‌گری دست به جنایت‌های مختلف زد و این اتفاق در شرایطی رخ‌ داد که نهادها و کارشناسان بین‌المللی شاهدان ماجرا بودند، اما هیچ واکنشی از سوی مدعیان حقوق بشر صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: درصورتی‌که در جریان حمله کوتاه صدام به کویت که تلفات خاصی هم نداشت، تمام دنیا و قدرت‌های جهان علیه آن موضع گرفتند و مجازات سختی هم علیه صدام اعمال کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اما وقتی صدام به جنوب عراق و منطقه کردستان حمله کرد با کوچک‌ترین مجازات هم مواجه نشد و این یعنی اگر هر جنایتی همسو با اهداف استکبار جهانی باشد از طرف آن‌ها حمایت می‌شود.

وی با اشاره به دوگانگی دشمنان در برابر این واقعه، افزود: آمریکا در مقابل احتمال ثابت نشده حمله شیمیایی سوریه به حلب سخت‌ترین مجازات را علیه آن‌ها اعمال کرد، اما در مقابل صدام که تمامی ابعاد جنایات و حامیانش مشخص بود، هیچ واکنشی انجام نداد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به مشکلات جانبازان شیمیایی، بیان کرد: این تحمل و شکیبایی جانبازان در مقابل مشکلات جسمی مایه برکت و دلیل پیروزی‌های مسلمانان در مقابل توطئه استکبار است. ما بر تمام مشکلات معیشتی جانبازان واقف هستیم و با همراهی دولت و مجلس در تلاشیم تا اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

ایران ۱۰۰ هزار قربانی سلاح‌های شیمیایی دارد

در ادامه این مراسم نیز سید کمال لوح موسوی؛ دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی بابیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار مصدوم شیمیایی در کشور داریم که ۶۸ هزار نفر این افراد در بنیاد شهید دارای پرونده هستند، عنوان کرد: جانبازان شیمیایی افرادی هستند که بعد از ۴٠ سال هنوز با اثرات جنگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند و روح و جسم آن‌ها آزار دیده از همین رو ماهم تلاش می‌کنیم تا از این اسوه‌های صبر و مقاومت تجلیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 3 جانباز شیمیایی کشور ماهانه براثر عارضه‌های شیمیایی به مقام شهادت نائل می‌شوند، بیان کرد: در سال ۹۷ حدود ۸۰۰ مصدوم شیمیایی با عارضه شدید در کشور داشتیم که در سال جاری این رقم به ۵۰۰ نفر رسیده که نشان‌دهنده فوت و یا شهادت خیل عظیم جانبازان ۷۰ درصد و رزمندگان و مجروحان شیمیایی به‌جامانده از هشت سال دفاع مقدس است.

موسوی با تأکید بر اینکه غرب باید هزینه زیاده‌خواهی‌های خود را بپردازد گفت: پشتیبانی از جنگ، تحمیل جنگ، تحریم، تهاجم فرهنگی و هجمه‌های رسانه‌ای و سیاه نمایی تنها بخشی از جنایات آمریکاست که باید با آن مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: قربانیان شیمیایی نماد مظلومیت هستند و باید به جهان معرفی شوند. از طرفی منع استفاده‌ و گسترش استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی هدف ماست و خواستار حمایت جهانیان از برنامه‌های جمعیت هستیم.

موسوی افزود: جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی که فعالیت خود را از سال ٨٢ آغاز کرده، اهدافی همچون پیگیری سلامت جانبازان، ترویج فرهنگ شهادت و الگوهای ایثارگری و تکریم جانبازان را پیگیری می‌کند.

دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومان شیمیایی ادامه داد: برنامه‌های جمعیت علاوه بر توان‌بخشی جانبازان، عضویت در سازمان‌های منع گسترش سلاح‌های شیمیایی، برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های هم‌اندیشی و سلامت است.

در پایان این مراسم نیز از تعدادی از جانبازان شیمیایی حاضر در مراسم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha