توسعه بهداشت درمان و سلامت در مناطق محروم کشور
کد خبر: 4067518
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

توسعه بهداشت درمان و سلامت در مناطق محروم کشور

مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از توجه خاص دولت به امر سلامت در نقاط محروم کشور خبر داد و گفت: یکی از پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در راستای گسترش بهداشت درمان و سلامت در این شهرستان، توسعه تخت‌های بیمارستان نهبندان است.

امیر ساکی، مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، امیر ساکی، مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، امروز، ۸ تیرماه در حاشیه مراسم افتتاح اورژانس بیمارستان نهبندان با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های دولت برای توسعه نقاط محروم زیر ساخت سلامت در نقاط محروم تصمیمات خوبی گرفته شده است اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده بنا است احداث چند مرکز بهداشتی با قدرت شروع و در اسرع وقت به بهره‌براری رسد.

وی با بیان اینکه برای توسعه سلامت بهداشت و درمان نهبندان برنامه‌های خوبی داریم افزود: امروز شاهد افتتاح اورژانس بیمارستان نهبندان بودیم که با کیفیت خوب به بهره‌برداری رسید تا بخش عمده نیاز اورژانس منطقه رفع شود.

مدیرکل دفتر منابع توسعه فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پروژه عملیات اجرایی آشیانه برای بالگرد هوایی در نهبندان گفت: یکی از پروژه‌های میان مدت و بلند مدت برای نهبندان ساخت آشیانه برای بالگرد هوایی است.

ساکی افزود: از پیگیری‌های خوب نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی برای توسعه بهداشت درمان و سلامت در این شهرستان، توسعه تخت‌های بیمارستان نهبندان از ۳۲ به ۹۶ تخت خواب است که با اجرایی شدن این پروژه این بیمارستان به یک بیمارستان کامل تبدیل خواهد شد تا نیاز مردم منطقه را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه در یک کار بسیار جهادی طاقت فرسایی همکاران ما در حوزه بهداشت درمان چندین سال برای مبارزه با کرونا شبانه روز تلاش کردند که باید از زحمات تک تک همکاران خود قدردانی کنیم که با مجاهدت توانستیم این موضوع را کنترل کنیم ادامه داد: با حمایت مسئولان استان و شهرستان، خیرین و با کمک همه مردم امروز شاهد کاهش آمار کرونا هستیم.

ساکی با بیان اینکه درمانگاهی که در شوسف کلنگ زنی شد به نام شهدای سلامت نامگذاری خواهد شد ادامه داد: کار بسیار هوشمندانه نماینده مردم در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه با همکاری تیم دانشگاه علوم پزشکی بسیار اقدامی خوب در راستای خدمت رسانی به مردم برای  رفع نیازهای شهرستان نهبندان است.

مدیرکل دفتر منابع توسعه فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نماینده نهبندان در راستای ارتقای سلامت بهداشت و درمان در این شهرستان چند برنامه را در دستور کار خود قرار داد که یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه میان مدت و دیگری بلند مدت بود نیازها را شناسایی کردند و ارتقا اورژانس بیمارستان در این شهرستان در اسرع وقت به نتیجه برسد که با جلسات متعدد که پیگیری می‌شد به نتیجه رسید و جای تشکر دارد.

ساکی با بیان اینکه برنامه میان مدت ساخت کلینیک ویژه بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده است افزود: برنامه بلندمدت توسعه بیمارستان است که رسیدن به شاخص استاندارد در رأس است.

انتهای پیام
captcha