جلسات دستگاه‌های اجرایی با اقامه نماز اول وقت تداخل نداشته باشد
کد خبر: 4067366
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

جلسات دستگاه‌های اجرایی با اقامه نماز اول وقت تداخل نداشته باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌جنوبی گفت: جلسات دستگاه‌های اجرایی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با اقامه نماز اول وقت تداخل نداشته باشد و حضور مدیران در نماز جماعت ادارات بسیار موثر است.

ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا،  به نقل از استانداری  خراسان‌جنوبی، ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته 7 تیرماه در نشست شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: در مکتب نورانی اسلام تاکید زیادی بر نماز شده است و این فرضیه مهم تاثیر زیادی در سلامت جامعه دارد.

وی با بیان اینکه نماز به عنوان واجب الهی مورد تاکید پیامبر و ائمه اطهار(ع) است که بیش از پیش در دستگاه‌های اجرایی باید به آن توجه شود، افزود: تاکید دولت بر تقویت باورهای مردم و کارکنان نظام است لذا باید مفاد بخشنامه ارسالی وزیر کشور در مورد نماز به صورت کامل اجرایی شود.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بر نمی‌تابیم که مدیری در اداره باشد و در نماز جماعت شرکت نکند، این موضوع از تاکیدات وزیر کشور و استاندار خراسان‌جنوبی است همچنین اذان به صورت زنده در ادارات باید پخش شود.

وی با اشاره به بازدید سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان درخصوص برگزاری نماز جماعت اظهار کرد: حتی‌الامکان باید جلسات ادارات موقع نماز تعطیل شود و از طرفی نماز اول وقت محل خوبی برای ارتباط بهتر مدیر با کارکنان مجموعه خود است.

ناصری با بیان اینکه مسئولان کمیته‌های جشنواره فجر نیز همکاری کامل را با ستاد اقامه نماز داشته باشند، تصریح کرد: اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نظارت بهتر و مستمر بر برخی نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی داشته باشد چرا که نظافت و تمیزی در مساجد بین راهی مورد تاکید جدی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌جنوبی با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات ستاد اقامه نماز شهرستان‌ها گفت: همچنین جلسه شورای نماز در آموزش و پرورش استان برگزار شود و مدیرانی برای مدارس انتخاب شوند که به نماز اول وقت اهمیت می‌دهند.

وی بهره‌گیری از حمایت و پشتیبانی مجمع خیرین مسجدساز در زمینه تعمیر، توسعه و تکمیل مساجد را ضروری دانست و اظهار کرد: شهرداری به سمتی برود که نماز جماعت در تمامی بوستان‌های شهر برگزار شود.

ناصری ادامه داد: در طرح‌های نهضت ملی مسکن استان زمین مورد نیاز برای ساخت مسجد پیش‌بینی شود تا در آینده برای ساخت مساجد دچار مشکل نشویم.

وی گفت: زیبنده نیست که شهرکی احداث شود و بعد دنبال واگذاری و تامین زمین برای ساخت مسجد باشیم.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با انتقاد از نبود برخی مدیران عضو ستاد اقامه نماز استان در این نشست افزود: چنانچه مدیر دستگاه اجرایی اعتقادی به شورای اقامه نماز ندارد، دعوت نشود و جای او در این دولت نیست.

انتهای پیام
captcha