تداوم و تحرک به سمت رشد و تعالی از آثار شهادت است
کد خبر: 4067143
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

تداوم و تحرک به سمت رشد و تعالی از آثار شهادت است

امام‌جمعه بشرویه با بیان اینکه برکت، تداوم، گشایش و تحرک به سمت رشد و تعالی از آثار شهادت است، بیان کرد: ایستادگی و شهامت شهدای هفتم تیر و در رأس آنان شهید آیت‌الله بهشتی، مثال‌زدنی است.

حجت الاسلام سیدمحمد معلمی، امام جمعه بشرویهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی، امام‌جمعه بشرویه، شب گذشته، ششم تیرماه در مراسم بزرگداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیرماه در بشرویه اظهار کرد: با یادآوری شهادت ائمه اطهار(ع) و شهدا راه فضیلت را درمی‌یابیم که با ریختن خون آنان راهشان پر رهروتر و پیروان آنان بیشتر شدند و این خاصیت شهادت است.

وی با بیان اینکه برکت، تداوم، گشایش و تحرک به سمت رشد و تعالی از آثار شهادت است، بیان کرد: ایستادگی و شهامت شهدای هفتم تیر و در رأس آنان شهید آیت‌الله بهشتی، مثال زدنی است.

امام‌جمعه بشرویه افزود: از جمله ویژگی‌های شهید بهشتی می‌توان به مؤمن حقیقی، معتقد بودن، مخلص بودن، صداقت و جدی بودن در کار اشاره کرد.

معلمی ادامه داد: شهید بهشتی هرچه را می‌گفت به آن اعتقاد داشت و هر چه را به آن اعتقاد داشت در عمل انجام می‌داد، از خطر هم نمی‌ترسید؛ با تشخیص تکلیف بدون ترس به اعتقاد خود جامه عمل می‌پوشاند و با پایبندی به اصول انقلابی‌گری پیش می‌رفت.

امام‌جمعه بشرویه بیان کرد: ایستادگی و پا برجا بودن مدعیان انقلابی و ولایتمدار بودن بر شعار انقلابی دادن ارجح است؛ اکنون نبود نظم و برنامه‌ریزی در اداره کشور و کارهای شخصی و اجتماعی از معضلات مهم و علل عدم پیشرفت است که در زندگی آیت‌الله بهشتی نظم شاکله اساسی بود.

وی با تأکید بر اینکه از دکتر بهشتی به‌عنوان پدر کار تشکیلاتی می‌توان یاد کرد، اظهار کرد: شهید بهشتی کسی بود که در اول حرکت نهضت در سال ۱۳۴۳ از طرف امام خمینی(ره) به مسئولیت انجمن‌های اسلامی منصوب شد و در شهر هامبورگ آلمان و اروپا فعالیت کرد و با ارتباط با دانشجویان، پیام انقلاب را به آنان رساند و کار تشکیلاتی را به معنای واقعی شروع کرد.

معلمی یادآور شد: زمانبندی ساعات انجام امورات روزمره در زمان طلبگی، حضور منظم در کلاس درس، دقیق بودن در ساعت‌های ملاقات و حضور منظم در کلاس تدریس، از ویژگی‌‌های بارز شخصیت شهید بهشتی بود.

انتهای پیام
captcha