تولدهای خاص با رقم‌های خاص
کد خبر: 4067117
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

تولدهای خاص با رقم‌های خاص

چند سالی است اتاق‌های زایمان در بیمارستان‌ها محل گذر جشن‌های آن چنانی و یا چهره‌های بی‌شباهت به یک مادر شده است. استفاده از رنگ‌های جیغ برای آرایش مادر در روز تولد، استفاده از رنگ‌های لاک تیره و همچنین آرایش اتاق زایمان برای فیلمبرداری آن هم با یک تم و رنگ خاص این روزها زایمان را به یک پدیده خاص تبدیل کرده است.

اتاق های تولد لاکچری دنیای مدرن در این روزها با مضامینی تازه رنگ‌آمیزی شده است؛ از انتخاب تولدهای لاکچری تا بوق و کرنای یک تولد در اینستاگرام و یا بازیچه کردن یک اتفاق خاص به نام آفرینش در بازی مهلک پز و ادعا و فخرفروشی.

چند سالی است اتاق‌های زایمان در بیمارستان‌ها محل گذر جشن‌های آن چنانی و یا چهره‌های بی‌شباهت به یک مادر شده است. استفاده از رنگ‌های جیغ برای آرایش مادر در روز تولد، استفاده از رنگ‌های لاک تیره و همچنین آرایش اتاق زایمان برای فیلمبرداری آن هم با یک تم و رنگ خاص این روزها زایمان را به یک پدیده خاص تبدیل کرده است.

کاشت ناخن‌ها و آرایش‌هایی که مانع از فهمیدن حال بیمار توسط پزشک می‌شود و آن چنان مرسوم شده که گاهی حتی صدای کا‌در بیمارستان را نیز درآورده است و منجر به تذکراتی از سوی پزشکان می‌شود که همین امر موجبات یک زایمان تلخ را فراهم می‌آورد.

متخصصان می‌گویند: امروزه بیشتر مادران تمایل دارند برای زیبا شدن عکس و فیلم‌های خود بی‌حسی را به جای بیهوشی تجربه کنند و این امر گاهی اُفت فشار را به همراه دارد چراکه بدن هر فرد آمادگی این بی‌حسی را ندارد، اما مادران اصرار بر این امر دارند و می‌گویند برای دیده شدن تولد فرزندمان نیاز داریم این کارها را انجام دهیم؛ تنها دلخوشی این روزهایمان همین شده، دوست نداریم این را از فرزند خود دریغ کنیم.

مهرناز احمدی، یکی از فیلمبرداران که چند سالی است به همراه همسرش یک آتلیه افتتاح کرده است به خبرنگار ایکنا از خراسان‌جنوبی می‌گوید: در سال‌های اخیر تولدهای لاکچری در بیمارستان‌ها به حدی زیاد شده که حتی تاریخ زایمان چند باری تغییر می‌کند تا مادر آماده زایمان آن هم در تاریخ خاص و رند و دلخواه شود.

وی با بیان اینکه دیزاین اتاق ورود مادر پس از زایمان چندین میلیون آب می‌خورد و آرایش مادر نیز جای خود دارد، افزود: یکی از مشتریانم می‌گفت چند روز در خانه درد کشیدم و به بیمارستان مراجعه نکردم تا تاریخ تولد فرزندم رند شود و عکس و فیلم‌هایش با آن عدد رند جلوه بهتری یابد.

احمدی وسواس‌های بی‌مورد مادران را مانع فیلمبرداری درست و اصولی می‌داند و ادامه می‌دهد: گاهی مادران از ما می‌خواهند برای فضای مجازی به‌صورت جداگانه و برای خانواده‌ها و دوستان به‌صورت جدا فیلم تهیه کنیم و حتی گاهی مادر دو روز بعد از زایمان با حال نسبتا نامناسب در آتلیه حضور می‌یابد تا عکس و فیلم‌ها کاملا با سلیقه شخصی وی تدوین شود.

وی یادآور شد: هزینه عکاسی در ماه‌های مختلف تولد نوزاد و دوران بارداری هم متفاوت است و بستگی به نوع چاپ عکس و آلبوم آن دارد.

قیمت‌های میلیونی تشریفات اتاق زایمان

مسئول یکی از شرکت‌های تشریفات در بیرجند نیز به خبرنگار ایکنا می‌گوید: در یکی از عمل‌ها مادر گریه می‌کرد و می‌گفت چند روز است که درد را تحمل می‌کنم چراکه همسرم از من خواسته تحمل کنم تا پسرمان در روز تولد خودش به دنیا آید.

وی در مورد قیمت تشریفات اتاق زایمان، ادامه می‌دهد: قیمت کوکی‌ها و شیرینی‌های خاص زایمان کمی متفاوت بوده و گاهی به بیش ‌از یک میلیون تومان می‌رسد؛ کیک و ماکت خاص تولد نیز قیمت خودش را دارد و گاهی به بیش از یک میلیون تومان بنا به کاری که روی آن انجام می‌گیرد، می‌رسد.

این مسئول تشریفات اظهار کرد: پکیج قالب‌گیری دست و پا نیز خود قیمتی دارد که پایه آن دو میلیون تومان است؛ گل‌آرایی و نورپردازی اتاق ورود مادر نیز باید از روز قبل انجام شود که آن نیز به بیش از دو میلیون تومان می‌رسد.

اتاق های تولد لاکچری

عدم اطلاع‌رسانی کادر درمان و دردسرهایی برای سلامتی 

فرشته درایتی، یک کارشناس ارشد مامایی نیز در گفت‌وگو با ایکنا از وسواس زیاد مادران برای ثبت تولد در روزهای خاص و تبدیل اتاق عمل به یک آتلیه می‌گوید و ادامه می‌دهد:‌ تعداد مادرانی که قبل از ورود به اتاق عمل به آرایشگاه مراجعه می‌کنند کم نیست.

وی افزود: این مادران، اتاق زایمان و تولد به‌عنوان‌ یک اتفاق خاص در آفرینش را با یک شوی تبلیغاتی اشتباه می‌گیرند و بیشتر به دنبال جذب فالور هستند تا سلامتی خود و فرزند خود؛ به عبارت دیگر اولویت‌ها تغییر کرده است.

این ماما بیان کرد: با توجه به رنگ ناخن‌های دست و پا در اتاق عمل نمی‌توان متوجه سطح اکسیژن خون بیمار شد و زمانی که مادران کاشت ناخن انجام می‌دهند، تشخیص این امر دشوار می‌شود؛ بنابراین به مادران توصیه می‌کنیم قبل از ورود به اتاق عمل حتما ناخن‌هایشان را به حالت عادی درآورند.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل ما با ناخن مادران باردار است، بیان کرد: ما به مادران توصیه می‌کنیم قبل از زایمان میکاپ و آرایش چشم نداشته باشند، اما رنگ مو در اواخر بارداری چندان مشکلی ندارد.

درایتی بیان کرد: باید گفت تجملات و چشم و هم‌چشمی‌ها تا آنجا در زندگی ما پیش رفته که باید حتما امری چون تولد کودک خود را در فضای مجازی آن هم با شرایط خاص و رنگ و لعاب به دیگران اعلام کنیم و حتی تا آنجا که مادران دوست دارند حتی به قیمت از دست دادن جان و سلامتی فرزند خود، عمل سزارین را انتخاب کنند تا عکس و فیلم‌ها زیباتر شود.

وی تصریح کرد: در این میان انتخاب تاریخ‌هایی به انتخاب پدران و مادران نیز بسیار دردسرساز بوده و جلو و یا عقب انداختن آن عوارض مهمی بر سلامتی دارد؛ از طرفی تیم درمان نیز باید بسیار فعال‌تر و مؤثرتر اقدام کنند، چراکه عدم ارائه آگاهی کامل به مادران و چشم‌داشت‌های صرفا مادی در برخی بیمارستان‌ها در پیش‌ آمدن چنین وقایعی که سلامتی را به خطر می‌اندازد، بی‌تقصیر نیست.

دوی ماراتن زایمان‌ها در روزهای خاص آغاز می‌شود؛ هر تولد از آن یکی پرآب و رنگ‌تر و آن یکی لاکچری‌تر؛ گاهی آنقدر در این بوق و کرنای رنگ و لعاب گم می‌شویم که اصل کار یعنی نعمت خداوند در زندگی خود را از یاد می‌بریم؛ اما این امکانات دلیلی بر خوشبخت به‌دنیا آمدن نوزادان نیست.

انتهای پیام
captcha