کتاب «نشستن بر نگاه دیگری» رونمایی می‌شود
کد خبر: 4064914
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
در فرهنگسرای خانواده؛

کتاب «نشستن بر نگاه دیگری» رونمایی می‌شود

آئین رونمایی از کتاب «نشستن بر نگاه دیگری» به قلم رضا پورحسین روز 29 خردادماه در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

کتاب نشستن بر نگاه دیگریبه گزارش ایکنا، آئین رونمایی از کتاب «نشستن بر نگاه دیگری» به قلم رضا پورحسین، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از ساعت 10 روز یکشنبه، 29 خردادماه در هشتمین نشست «خانواده با کتاب» در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

«نشستن بر نگاه دیگری» کتابی روانشناسی و رسانه‌ای است و به ذکر این موضوع می‌پردازد که هرکس بخواهد در یک مناظره به شکل سازنده شرکت کند، باید به این ادبیات آشنایی داشته باشد. همچنین، این کتاب سعی کرده مفهوم «درک اندیشه دیگری» که در ادبیات روانشناختی با واژه دیدگاه‌گیری تعبیر می‌شود به‌گونه‌ای بیان کند که وقتی آن اندیشه، تصور یا نقل شود؛ تحلیل و نقد آن با کمترین سوگیری و کاملاً امانتدارانه صورت بگیرد.

رضا پورحسین در این کتاب تلاش کرده تا عوامل گفت‌وگوی همدلانه و موانع تحقق آن را با نگاه روان‌شناختی و تجربیات رسانه‌ای که داشته و دارد، توصیف و تبیین کند وی در این کتاب «گوش دادن» با شنیدن را متفاوت می‌داند و می‌گوید کسانی می‌توانند نظرات دیگران را نقد کنند، که آن را به‌خوبی گوش کرده و در نقدشان از ورود قالب‌های شناختی و سوگیری‌های هیجانی جلوگیری کنند.

کتاب «نشستن بر نگاه دیگری» با زیرعنوان «دیدگاه‌گیری: درک چشم‌انداز و دیدگاه دیگری» در ۲۰۷ صفحه توسط انتشارات جام جم در سال 1400 به چاپ رسیده است.

رضا پورحسین متولد 1338، دارای سوابقی نظیر عضویت در هیئت ممیزه دانشگاه تهران، عضویت در کمیته واژه‌گزینی شورای عالی زبان و ادب فارسی، ریاست شورای هنر سازمان صداوسیما و … است. وی از مدیران قدیمی صدا و سیما است و هم‌اکنون ریاست دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران را بر عهده دارد.

علاقه‌مندان جهت حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 88706869 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha