«زدن سر اختاپوس» جنگ تبلیغاتی صهیونیستی علیه ایران در جهان است + صوت
کد خبر: 4064473
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایکنا:

«زدن سر اختاپوس» جنگ تبلیغاتی صهیونیستی علیه ایران در جهان است + صوت

تحلیلگر مسائل منطقه با ایذایی خواندن راهبرد ضد ایرانی صهیونیست‌ها با عنوان «زدن سر اختاپوس» یا «مرگ با هزار ضربه چاقو» گفت: این راهبرد صهیونیست‌ها در حقیقت نشانه نهایت توان این رژیم است اما هدف و منظور اصلی آنها از این اقدامات ایذایی، ایجاد فضای سیاسی و تبلیغاتی علیه ایران در عرصه بین‌الملل است.

صباح زنگنه، تحلیل‌گر مسائل منطقه

صباح زنگنه، تحلیل‌گر مسائل منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تشدید تهدیدات ضد ایرانی اسرائیل در قالب دکترین «زدن سر اختاپوس» یا «مرگ با هزار ضربه چاقو» گفت: معمولا ادعاهایی که رژیم صهیونیستی می‌کند به خاطر ترس و نگرانی شدیدی است که بر آنها مستولی است. امروز اختلافات داخلی احزاب در اسرائیل به حدی است که دولت مستقر را به مرز فروپاشی رسانده و لذا با این نمایش‌های تبلیغاتی به دنبال مدیریت وضعیت داخلی هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نگرانی صهیونیست‌ها از رفتار آمریکا در وضعیت‌های بحرانی است که نشان داده از هیچ یک از متحدانش در منطقه حمایت و دفاع نمی‌کند و اگر اتفاقی بیفتد این نظام‌های سیاسی تنها می‌مانند. بر همین اساس مقامات رژیم صهیونیستی سعی می‌کنند جریان‌های طرفدار اسرائیل و به ویژه نئوکان‌های آمریکایی را تحریک کنند که از رژیم صهیونیستی دفاع کنند.


بیشتر بخوانید:


زنگنه اظهار کرد: صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند درگیر شدن با ایران به معنای ورود به صحنه‌ای است که پایانش هرگز دست آنها نخواهد بود. این رژیم از زمانی که تأسیس شد با استفاده از اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز توانست زمین‌های فلسطینیان را تصرف کرده و مردم ساکن فلسطین را نابود یا آواره کند اما تجربه نشان داده این رژیم در جنگ و درگیری هرگز توان ادامه یک جنگ طولانی را نداشته و در تمام جنگ‌هایی که پیروز شده به صورت ضربتی و کوتاه‌مدت و با حمایت قدرت‌های بزرگ بوده یا اینکه با دیدن نشانه‌های شکست سریعا به آتش‌بس روی آورده که این روش‌ها در مقابل جمهوری اسلامی ایران اصلا جواب نمی‌دهد.

این تحلیلگر مسائل منطقه تصریح کرد: در واقع درگیری با ایران در عمل به مستهلک شدن رژیم صهیونیستی می‌انجامد و کافی است نیروهایی مانند حزب‌الله لبنان یا گروه‌های مقاومت فلسطینی این رژیم را سر جای خودش بنشانند.

اقدامات ایذایی علیه ایران؛ نهایت توان رژیم صهیونیستی

زنگنه درباره نسبت اتخاذ این رویکرد ایذایی رژیم صهیونیستی با عملکرد کارآمد و بازدارنده محور مقاومت گفت: اینکه رژیم صهیونیستی این راهبرد را در پیش گرفته در حقیقت تمام توان این رژیم است اما آنها می‌خواهند از این اعمال ایذایی مذبوحانه، بهره‌برداری حداکثری تبلیغاتی و روانی کنند. آنها می‌دانند نمی‌توانند یک کشور، دولت و نظام بزرگ با سابقه تاریخی و تمدنی و فرهنگی را با این نوع اقدامات و عملیات‌ها تضعیف کنند اما هدف و منظور اصلی آنها از این اقدامات ایذایی، ایجاد فضای سیاسی و تبلیغاتی علیه ایران در عرصه بین‌الملل است.

زنگنه درباره اینکه تا چه اندازه راهبرد رژیم صهیونیستی برای توقف یا اخلال جدی در روند مذاکرات هسته‌ای است، گفت: صهیونیست‌ها تاکنون رویه‌های مختلفی را برای توقف مذاکرات و بر هم زدن توافق دنبال کرده‌اند اما تاکنون هیچ طرفی از این اقدامات نبسته‌اند. بخشی از اهداف این راهبرد جدید نیز در کنار رفتارهای مختلف سیاسی مانند ملاقات‌ها و گفت‌وگوها با آمریکا و متحدان غربی و عربی آن و ایجاد ائتلاف‌های منطقه‌ای علیه ایران و برای بر هم زدن روند گفت‌وگوهای ایران با 1+4 است.

این تحلیلگر مسائل منطقه یادآور شد: همه این رفتارها نشان‌دهنده این است که تمام توان و ظرفیت صهیونیست‌ها همین اندازه است نه بیشتر، که آن را نیز به کار گرفته‌اند و بیش از این در عمل نمی‌توانند علیه ایران اقدامی کنند که اگر انجام دهند با عکس‌العمل‌های شدید جمهوری اسلامی ایران و طرفداران ایران در منطقه مواجه خواهند شد.

فراموشی آزادسازی فلسطین؛ هدف اصلی پیمان صلح ابراهیم

زنگنه درباره اینکه صهیونیست‌ها در کنار این رویکرد تهاجمی آشکار علیه ایران، رویکرد نزدیکی به کشورهای عربی از طریق پیمان صلح ابراهیم را دنبال می‌کنند، در خصوص میزان موفقیت عملی این پیمان گفت: صهیونیست‌ها تنها کاری که ‌توانستند انجام دهند و همچنان هم می‌توانند انجام دهند همین ارتباط با دولت‌های عربی است که البته رابطه خائنانه برخی از سران این رژیم‌ها با اسرائیل از 40، 50 سال قبل وجود داشته و الان به شکل دیگری آشکار شده است.

کد

وی با بیان اینکه ماهیت واقعی برنامه یا پیمان صلح ابراهیم، فراموشی اصل قضیه فلسطین و آزادسازی این سرزمین و تأمین حقوق ملت فلسطین است، گفت: برخلاف عنوان این پیمان، اساسا صلحی در کار نیست زیرا محل اختلاف اصلی امکان احقاق حقوق ملت فلسطین است که در این پیمان اصلا جایی ندارد و مردم فلسطین هم هرگز و به ویژه پس از شش دهه مبارزه و مقاومت از حقوق حقه خود دست نخواهند کشید.

انتهای پیام
captcha