آمادگی بنیاد شهید لرستان برای انجام کارهای فرهنگی مرتبط با شهدا
کد خبر: 4063991
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

آمادگی بنیاد شهید لرستان برای انجام کارهای فرهنگی مرتبط با شهدا

مدیرکل بنیاد شهید لرستان از آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برای انجام کار فرهنگی ویژه شهدا خبر داد و اظهار کرد: ما موظف هستیم برای جامعه هدف و خانواده شهدا و جانبازان کار خدماتی داشته باشیم، اما همین کار نیز باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان امروز، ۲۳ خرداد در جمع خبرنگاران در رابطه با نامگذاری اماکن و معابر شهری به نام شهدا، اظهار کرد: ما در بنیاد شهید فقط یک کارشناس به اسم نامگذاری داریم و طرح‌ها باید به شورای شهر رفته و در کمیسیون فرهنگی بحث و چکش‌کاری و تصویب شده و مصوبه شود و در فرمانداری نیز مصوبه بگیرد بعد اجرایی شود.

وی افزود: ما از شهرستان خرم‌آباد شروع کرده و به‌عنوان اولین پایلوت دستور دادیم موضوع پیگیری شود و با اعضای شورای شهر صحبت کردیم که این موضوع وارد صحن شد سعی کنند انجام شود که همه سعی دارند این اتفاق بیفتد.

هاشمی با اشاره به اینکه آمار عددی از شهدایی که نام آنها روی معابر نیست، نداریم اما می‌دانیم خیلی از شهدا اسم‌شان نیست، ادامه داد: خیلی از شهدا را می‌شناسیم بارها و بارها سر قبرشان زیارت‌شان کردیم که تا حالا نه اسم‌شان روی کوچه‌ای داریم و نه اسم آنها آورده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: به‌عنوان مثال ما شهید بروجردی را داریم که سال‌هاست نامی از آن برده نشده که سیدالشهدای کردستان است، دنیایی که به‌ دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است برای ایشان برنامه‌ریزی می‌کند و ما از این ظرفیت‌ها غافل هستیم و در رابطه با آن‌ها برنامه‌ریزی نکردیم.

وی با بیان اینکه ما همیشه و همیشه داشته‌های خودمان را دست کم گرفتیم، شهید سعیدی یکی از کسانی است که خاطرات زیبایی از او در کتاب سرداران شهید شمال کشور در مورد وی نوشتند، اضافه کرد: شهید مبشر یکی از اولین مدیرکل‌های ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بوده که خدمت مادر ایشان رسیدیم پرسیدیم پسر شما وقتی از آموزش و پرورش به بنیاد شهید رفت از کدام ارگان حقوق می‌گرفت، پاسخ داد وقتی مسئول شد می‌گفت من باید حقوق را از آموزش و پرورش بگیرم به خاطر اینکه حقوقش حلال باشد ۲۴ ساعت موظفی خود را تدریس می‌کرد و از ظهر تا شب کارهای بنیاد شهید را انجام می‌داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه این‌طور شخصیتی است که دشمن دست روی آن گذاشته و از آن سر دنیا برای ترور او دست به کار می‌شوند، افزود: منزل یک خانواده شهیدی در ازنا پدر و مادر سه شهید و یک جانباز در بروجرد رفتیم، که این جانباز حافظ قرآن شده بود و به حوزه علمیه رفته بود ما این‌ها را هنوز به تصویر نکشیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در یادواره شهدای ازنا یکی را داشتیم که چهره شهدا را طراحی کرده بود که این خودش یک ظرفیت و کار است که می‌شود روی آن حساب کرد، از آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برای انجام کار فرهنگی برای شهدا خبر داد و اظهار کرد: ما موظف هستیم برای جامعه هدف و خانواده شهدا و جانبازان کار خدماتی داشته باشیم، اما همین کار نیز باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه همه کارهای ما باید با نگاه فرهنگی و ترویج باشد، گفت: کار فرهنگی با نگاه اداری انجام نمی‌شود بلکه برای این کار باید نگاه جهادی داشت، کار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شبانه‌روزی است، باید از وقت و حوصله و تفریح و خیلی از چیزها بگذری که دین خدا بماند، که شهدا مصداق دین خدا بر روی زمین هستند.

انتهای پیام
captcha