کتاب «راهنمای دیپلماسی عمومی در مأموریت‌های برون‌مرزی» منتشر شد
کد خبر: 4063768
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها؛

کتاب «راهنمای دیپلماسی عمومی در مأموریت‌های برون‌مرزی» منتشر شد

کتاب «راهنمای دیپلماسی عمومی در مأموریت‌های برون‌مرزی» توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

کتاب «راهنمای دیپلماسی عمومی در مأموریت‌های برون‌مرزی»

به گزارش ایکنا، در طی دهه‌های اخیر نقش افکار عمومی جهان در انتخاب و شکل‌دهی نظام‌های سیاسی و به تبع آن سیاست خارجی کشورها افزایش یافته است و به همین دلیل نیز شکل‌دهی روابط پایدار سیاسی و اقتصادی با کشورهای جهان بدون توجه به افکار عمومی آن‌ها و تلاش در پی جلب نظرشان ممکن نیست. به همین دلیل امروزه دیپلماسی عمومی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای پیش‌برنده منافع ملی کشورها در عرصه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل بدل شده است؛ در واقع دولت‌های توسعه‌طلب جهان به واسطه دیپلماسی عمومی با افکار عمومی کشورها هدف ارتباط و تعامل برقرار کرده و از این طریق زمینه تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی خود با دولت‌ آن‌ها را فراهم می‌آورند و از شکل‌گیری احساسات ضد خود که می‌تواند به روابط اقتصادی و سیاسی لطمه وارد کند پیشگیری می‌نمایند.

به همین دلیل این نوع دیپلماسی نقش و تأثیر به سزایی در تقویت و تأمین «منافع ملی» کشورها در عرصه بین‌المللی دارد به همین دلیل کشورهای علاقه‌مند به توسعه سیاست خارجی نیازمند آموزش این نوع دیپلماسی به مدیران و کارشناسان فعال در عرصه سیاست خارجی خود هستند و با توجه به کمبود منابع آموزشی کاربردی در این حوزه کتاب «راهنمای دیپلماسی عمومی در مأموریت‌های برون‌مرزی؛ اصول اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان خارجی» در راستای تأمین این هدف و به همت «نوید کمالی» و «عباس محمدیان» تألیف و تدوین و از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

این کتاب در 9 فصل به همراه ضمائم ویژه تنظیم شده است که در هر فصل تجربیات متنوعی حسب موضوع فصل مورد بررسی قرار گرفته است. البته یکی از بخش‌های کلیدی این کتاب فصل پایانی کتاب تحت عنوان «رهیافت‌ها و آموزه‌های کاربردی» است که در آن مهم‌ترین آموزه‌های حاصل از مطالعه این کتاب به صورت مختصر و فهرست وار بیان شده است.

انتهای پیام
captcha