ساماندهی گلزارهای خراسان‌جنوبی به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
کد خبر: 4063605
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

ساماندهی گلزارهای خراسان‌جنوبی به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی از وجود ۴۸۰ گلزار شهدا و ساماندهی ۴۵۱ مورد آن خبر داد و گفت: برای ساماندهی گلزارهای باقیمانده حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حجت الاسلام محمدتقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدتقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 21 خردادماه در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان اظهار کرد: به‌دلیل شیوع کرونا در دو سال گذشته جلسات این کارگروه برگزار نشده است و با توجه به رویکرد برنامه عملیاتی در دوره جدید، اعتبارات استانی بر این اساس تخصیص می‌یابد.

وی افزود: از ۴۸۰ گلزار شهدای استان، ساماندهی ۴۵۱ گلزار به اتمام رسیده و کار ساماندهی ۲۰ گلزار شهید در حال انجام است و برای ساماندهی ۹ گلزار دیگر هنوز اقدامی نشده است.

عزیزی تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت سیزدهم در این خصوص تا پایان سال جاری باید ساماندهی همه آنها انجام شود تا از این طریق دین خود را به شهدا ادا کنیم و بعد آن به حفظ و نگهداری آنها هم بیش از گذشته با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی خاص خراسان‌جنوبی باید توجه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی ادامه داد: ساماندهی قطعه یک گلزار شهدای بیرجند هم با توجه به اینکه در گذشته تعدادی از افراد دیگر هم در آن دفن شده‌اند باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: بیشتر مشکل ایجاد زیرساخت در این باره مشکل برق‌رسانی است چون ۵۰ تا ۵۵ درصد گلزار شهدای خراسان‌جنوبی از شبکه برق فاصله دارند که این موضوع سبب کندی برق‌رسانی به آنها شده است.

عزیزی با اشاره به مکاتبه برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار مربوط به ساماندهی گلزار شهدای استان، گفت: هرچند از مرکز برای اتمام کار گلزارهای شهدا در شش شهرستان استان اعتبار اختصاص یافته است، اما از هشت سال قبل اعتبار مورد نظر از محل اعتبارات استانی اختصاص می‌یابد.

وی از وجود پنج گلزار شهید در جوار امامزادگان استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به طرح‌های کشوری اجرا شده در این باره، این طرح‌های برای اجرا در گلزار شهدای در جوار امامزادگان استان بومی‌سازی شده‌اند که با همکاری اوقاف در حال اجرا هستند.

ساماندهی گلزارهای شهدا در اسرع وقت انجام شود 

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی نیز گفت: ساماندهی گلزار شهدای استان باید تا پایان سال جاری انجام شود و این از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی است.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گلزار شهدا، تأمین برق است که اگر مشکل اعتباری دارد باید میزان اعتبار مورد نظر اعلام شود تا برای تأمین اعتبار آن اقدام شود.

عباس‌زاده ادامه داد: برای این منظور شرکت برق و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در جلسه‌ای مشترک در یک هفته آینده باید بررسی‌های لازم را در این خصوص را انجام دهند تا آخرین وضعیت گلزار شهدا از این نظر را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هم باید کار ساماندهی پنج گلزار شهدای که در امامزادگان استان دفن شده‌اند را از محل اعتبارات خود انجام دهد تا با انجام این اقدامات تا پایان سال یا حداکثر در شش ماهه اول سال آینده کار ساماندهی گلزار شهدای استان تمام شود و در صورتی که گلزارهای نیمه تمام مشکل اعتباری داشته باشند، اعتبار آن از محل منابع استانی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی یادآور شد: ساماندهی گلزار شهدا از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی است که نباید با پاس‌کاری دستگاه‌ها سبب طولانی شدن زمان آن شوند.

انتهای پیام
captcha