1200 نفر از خراسان‌جنوبی به حج مشرف می‌شوند
کد خبر: 4060138
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

1200 نفر از خراسان‌جنوبی به حج مشرف می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: امسال یک هزار و 200 نفر از خراسان‌جنوبی به حج مشرف می‌شوند و در این راستا ۹ کاروان فعالیت خواهند داشت و همه کاروان‌ها به جز یک کاروان مدینه بعد هستند.

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی، امروز، هفتم خردادماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بعد از دو سال وقفه در انجام حج تمتع امسال زائران به کشور عربستان جهت شرکت در مراسم معنوی حج تمتع اعزام خواهند شد. امیدوارم در این سفرهای زیارتی و معنوی وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

وی بیان کرد: امسال یک هزار و 200 نفر از خراسان‌جنوبی به حج مشرف می‌شوند و در این راستا ۹ کاروان فعالیت خواهند داشت و همه کاروان‌ها به جز یک کاروان مدینه بعد هستند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: پروازها پنجم و ششم تیرماه از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند آغاز خواهد شد و امسال به‌دلیل داشتن تست منفی PCR ممکن است برخی افراد دچار مشکلاتی شوند.

نوفرستی بیان کرد: امسال سن زائران باید زیر ۶۵ سال باشد و یک ناامیدی بین ثبت‌نام کنندگان بالای ۶۵ سال به‌وجود آمده بود که با کمک ائمه جماعت این ابهام رفع شد که این شرط تنها مربوط به امسال است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال طول سفر حجاج بین ۲۷ تا ۳۰ روز در نظر گرفته شده است، یادآور شد: تاکنون راه‌های زمینی عتبات عالیات باز نشده است و خواسته عموم مردم است چرا راه‌های هوایی هزینه‌بر است و اگر راه‌های زمینی باز شود حداقل از خراسان‌جنوبی ۵۰ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha