فلسفه حج اتصال به فریضه امامت است
کد خبر: 4059985
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

فلسفه حج اتصال به فریضه امامت است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه قطعا امام زمان (عج) در حج حضور دارند لذا فلسفه حج، اتصال به امامت است و باید دید چقدر می‌توان از این سفر درس امامت و پیوند با ولایت را بیاموزیم.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی،  قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی،  قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز ۶ خردادماه در همایش حج تمتع ۱۴۰۱ در بیرجند اظهار کرد: خداوند کعبه را به چهار رکن قرار داده چون عرش الهی بر چهار رکن استوار است.

وی افزود: یک نکته اساسی که در سفر حج باید به دست آورد، پیوند با حقیقت کعبه و حج است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دور خانه یا کعبه به آن عظمت می‌چرخیم اما همین کعبه باطنی دارد و به قول عالم مسیحی؛ شیعیان و مسلمانان دور خانه‌ای می‌چرخند که به نظر می‌رسد آن پوسته و ظاهر است.

وی تصریح کرد: وقتی بین الطلوعین مادری به کعبه پناه می‌برد، دیوار کعبه به حرمت او شکافته و مهمان بیت‌الله می‌شود که نشان از اعجاز این خانه دارد.

نوفرستی با بیان اینکه باطن کعبه، ولایت است افزود: هرچه در حج قدم می‌گذاریم خانواده حضرت ابراهیم (ع)که الگوی معرفی شده از طرف خداوند است، مطرح می‌شود.

وی گفت: آنچه مهم است دستاورد همه امتحانات بر حضرت ابراهیم(ع) برای ابراهیم بوده که مقام امامت است؛ حقیقت کعبه ولایت است و در عرفات نیز باید بتوانیم با مولا و امام زمانمان (عج) پیوند بخوریم.

ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه سن زائران امسال باید حتما زیر ۶۵ سال باشد گفت: امسال از استان خراسان جنوبی ۹ کاروان اعزام می‌شوند که یک کاروان از فرودگاه مشهد و مابقی کاروان‌ها از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند پرواز خواهند داشت.

وی افزود: تعداد کل زائران و عوامل اعزامی از خراسان جنوبی هزار و ۲۰۰ نفر هستند که پنجم و ششم تیر ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی گفت: پیش‌بینی شده مدت سفر زائران امسال ۲۷ تا ۳۰ روز باشد لذا تلاش شده با کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی آمادگی کامل در بین زائران ایجاد شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب زائران تاکنون سفر خارج از کشور نداشته‌اند نیاز است بایدها و نبایدهای حج تمتع و مناسک برای آنان تشریح شود.

انتهای پیام
captcha