ضرورت حضور شرکت‌های سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4059914
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

ضرورت حضور شرکت‌های سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی بر ضرورت حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی در استان تأکید کرد.

شورای اداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی پنج شنبه شب ۵ خردادماه در جلسه شورای اداری شهرستان طبس که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه های معدن و کشاورزی، می طلبد که شرکت‌های سرمایه گذاری آستان قدس برای بهره برداری از این پتانسیل‌ها ورود کنند.

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی که به لحاظ وسعت و پراکندگی، سومین استان وسیع کشور است، به جهت کم توجهی هایی که در گذشته شده، با عقب ماندگی های سنتی و دیرینه مواجه است.

استاندار متذکر شد: فاصله خراسان‌ جنوبی به لحاظ امکانات با استان‌های برخوردار، قابل قبول نیست و باید جبران شود.

قناعت از اهتمام دولت برای رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار گفت و تصریح کرد: در تلاشیم از این فرصت و توجه دولت، در راستای رفع مشکلات استان استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: توجه ویژه تولیت آستان قدس رضوی در این زمینه هم می تواند به رفع مشکلات استان خراسان جنوبی شتاب ببخشد.

استاندار با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان، اظهار کرد: خراسان جنوبی، در شاهراه ارتباطی استان‌های جنوب و شمال کشور به مشهد مقدس واقع شده است.

قناعت ادامه داد: این شرایط سبب شده سالانه مسافران و زائران زیادی برای تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) از مسیر استان خراسان جنوبی بگذرند.

وی تصریح کرد: وجود امامزاده لازم التعظیم حسین بن موسی الکاظم(ع) نیز بر آمار مسافران و زائران افزوده است.

استاندار به آمار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی در نوروز امسال به لحاظ ماندگاری مسافر، رتبه پنجم و از نظر تردد جاده ای، جایگاه هشتم کشور را کسب کرده است.

قناعت با تأکید بر این که راه های خراسان جنوبی، شرایط مطلوبی ندارد، خاطرنشان کرد: گواه نامطلوبی راه‌های استان این است که یک سوم مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، مربوط به راه هاست.

وی متذکر شد: با وجود این شرایط نامساعد در وضعیت راه ها، تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران ما سبب شد، خراسان جنوبی به لحاظ کاهش آمار تصادفات جاده ای، رتبه اول کشور را در نوروز امسال کسب کند.

استاندار با اشاره به بعد مسافت بین شهرهای استان، خاطرنشان کرد: ایجاد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی به عنوان توقفگاه هایی مناسب می‌تواند در کاهش آمار سوانح جاده ای مؤثر باشد.

قناعت، ۶ مجتمع خدمات بین راهی در استان را ناکافی خواند و گفت: با توجه به کویری بودن استان، بعد مسافت بین شهرها و تعدد مسافران، افزایش تعداد مجتمع های بین راهی ضرورت دارد.

وی، ورود آستان قدس رضوی به موضوع احداث و ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی را پیشنهاد داد.

استاندار به مشکل آبرسانی به روستاهای استان نیز اشاره کرد و گفت‌: ۳۳۰ روستای استان در تابستان با تانکر آبرسانی می شوند.

قناعت یادآور شد: تأمین زیرساخت های لازم برای آبرسانی بهتر به روستاهای استان نیز از پیشنهادات ما به آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس نیز در این جلسه تصریح کرد: شهرستان طبس به نام میقات الرضا شهرت یافته و سالانه پذیرای بیش از ۱۰میلیون زائر و مسافر است.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی کاظم (ع) قطب فرهنگی شرق کشور است، گفت: شایسته است که به عنوان چهارمین شهر زیارتی اهل بیت علیه السلام  در کشور معرفی شود.

علی اکبر رحیمی، فرماندار ویژه شهرستان طبس در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و معدنی فراوانی در این شهرستان وجود دارد و خواستار توجه ویژه به حوزه راه های شهرستان طبس برای بهرهمندی و توسعه این ظرفیت ها هستیم.

وی بیان کرد: بحث احداث مدارس امام رضا(ع) در دو بخش دیهوک و عشق آباد این شهرستان در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گیرد.

 

انتهای پیام
captcha