ارائه بیش از یک میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4059774
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

ارائه بیش از یک میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان خراسان‌جنوبی

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان خراسان‌جنوبی ارائه شد.

هاشم اسماعیل‌زاده، رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، هاشم اسماعیل‌زاده، رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز خراسان‌جنوبی، امروز 5 خردادماه در جمع کارکنان این اداره کل گفت: از ابتدای سال تاکنون  به یک هزار و ۵۰۰  خانواده زندانی تحت پوشش انجمن زندانیان استان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خدمات در  قالب مستمری، کمک معیشت، بهداشتی، آموزشی و غیره پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان هستند، افزود: ۵ انجمن زندانیان در خراسان جنوبی در شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، نهبندان و قائنات فعال است.

وی گفت:  همچنین ۶  زندانی از ابتدای امسال توسط انجمن‌های حمایت از زندانیان با پرداخت حدود ۲۵۰ میلیون تومان آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.  

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز خراسان جنوبی  گفت: همچنین بین خانواده‌های تحت حمایت در مرکز استان یک هزار و ۴۰۰ سبد معیشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان و ۵ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان اعطا شد.

اسماعیل زاده افزود: ۳۰۰ مورد خدمات کمک بهداشتی و درمانی به خانواده‌های زندانیان تحت حمایت ارائه شده است.

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکزخراسان جنوبی از ایجاد اشتغال خانگی برای ۲۳ خانواده زندانیان خبر داد و گفت: حمایت ما برای ایجاد اشتغال به صورت کمک بلاعوض یا دادن کالا و وسایل برای ایجاد اشتغال است.

اسماعیل زاده همچنین با اشاره به اینکه قرار است  ۳۰ درصد از خانوده‌های تحت پوشش تا پایان سال توانمند سازی شوند، گفت: این مشاغل در  ۱۲ رشته از جمله مشاغل خانگی، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، خیاطی، گلدوزی، حوله بافی و فرش بافی است.

پنجم خردادماه از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز نسیم مهر (روز حمایت از خانواده زندانیان) نامگذاری و در تقویم ملی نیز ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha