صنعت گردشگری نیازمند طرحی نو برای صدور فرهنگ است
کد خبر: 4059572
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

صنعت گردشگری نیازمند طرحی نو برای صدور فرهنگ است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه صنعت گردشگری نیازمند طرحی نو است که به فرهنگ و تمدن، اقتصاد و موقعیت‌های فرهنگ سیاسی در کنار یکدیگر توجه کند، گفت: باید نوآوری داشت تا بتوان فرهنگ را صادر کرد.

جت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، 4 خردادماه در جمع کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: وزارت‌های میراث فرهنگی، محیط زیست و فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر انواع تغییرهای سیاسی در کشور  جایگاه اصلی خود را پیدا نکردند در حالی که مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند با عوض شدن دولت‌ها سیاست‌های قانونی عوض نشود زیرا سیاست باید بر اساس قانون اساسی تعریف شود.

وی با بیان اینکه تاکنون گردشگری نداشتیم و گردشگری با فعالیت جریان سیاسی برای تغییر نگرش مردم فعالیت کرده است، تصریح کرد: وزیر خارجه سابق انگلیس به عنوان گردشگر می‌آید و به اهداف خود می‌رسد بعد برخی‌ها اسمش را گردشگری می‌گذارند.

وی بیان کرد: برخی از صنایع‌دستی باید احیا شوند و اداره کل میراث فرهنگی باید نسبت به آموزش، تامین مواد اولیه و بازار فروش به خوبی اقدام کند.

امام‌جمعه بیرجند تصریح کرد: مسئولان از فرصت همسویی قوای سه گانه باید بهترین استفاده را بکنند گردشگر با ورودش باید حرمتش حفظ شود و از آنجا که آمده تا چیز جدیدی را بشناسد باید برای وقت او برنامه‌ریزی شود تا با دست پر از استان یا کشور خارج شود.

وی یادآور شد: توجه به صنایع دستی از نظر اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی مهم است، اما باید مطابق با قانون اساسی تعریف و برابر آن اجرا شود وگرنه یک عده بیگانه قانون شکنی و بی‌حیایی را ترویج می‌کنند که بین مردم و مسئولان درگیری ایجاد کنند و فایده‌ای نیز نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha