کاروانسراهای خراسان جنوبی در راه جهانی شدن
کد خبر: 4059554
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

کاروانسراهای خراسان جنوبی در راه جهانی شدن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: کار پرونده‌های ثبت جهانی کاروانسراهای سرایان و طبس و همچنین آسبادهای شهرستان‌های درمیان و نهبندان در حال انجام است.

 هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه ۴ خرداد در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای ایجاد عدالت فرهنگی این اداره کل تلاش کرد خدمت رسانی متفاوت و خلاقانه در هفته میراث فرهنگی به مردم داشته باشد.

وی افزود: از ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا سوم خردادماه به عنوان هفته میراث فرهنگی نام‌گذاری شده است که هدف از آن در واقع تکریم و ارائه محتوای مناسب به مردم در این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: آغاز به کار پروژه‌های مرمتی در بیرجند، نهبندان و خوسف، بازدید دانش آموزان از محوطه های تاریخی و کاوش های باستان شناسی، دیدار با ائمه جمعه، افتتاح نمایشگاه نسخ خطی، نمایشگاه آثار توقیفی بگان حفاظت در بیرجند، برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی با محوریت میراث فرهنگی و راه اندازی کارگاه های خشت زنی در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های این هفته بوده است.

وی تصریح کرد: ۹۸۲ اثر ثبتی غیرمنقول و منقول معنوی و طبیعی در سطح استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۸۹ اثر غیرمنقول، ۱۸ اثر منقول، ۹۵ اثر معنوی و ۸۰ اثر طبیعی هستند.

شاهوردی ادامه داد: هم اکنون ۱۸ موزه در خراسان جنوبی فعال هستند که از این تعداد دو موزه با همکاری دستگاه‌های دولتی اداره کل اوقاف و اداره کل محیط زیست در استان فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: هفت موزه خصوصی با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان‌های بیرجند، طبس و بشرویه فعال هستند؛ همچنین موزه عروسک به عنوان موزه برگزیده در شاخص کودک و نوجوانان در آئین انتخاب موزه برتر در سال گذشته انتخاب شده است.

شاهوردی تصریح کرد: اکنون سه پایگاه جهانی باغ اکبریه، قنات بلده فردوس و بیابان لوت در استان خراسان جنوبی فعال است.

انتهای پیام
captcha