سرنوشت کودکی که در سطل زباله پیدا شد
کد خبر: 4059501
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲

سرنوشت کودکی که در سطل زباله پیدا شد

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه 30 هزار خانواده ایرانی متقاضی فرزندخواندگی هستند، گفت: کودکی که روز گذشته در نازی‌آباد پیدا شده به محض تحویل به بهزیستی، مراحل یافتن خانواده یا واگذاری به فرزندخواندگی او دنبال خواهدشد.

سرنوشت کودکی که در سطل زباله پیدا شد چه می‌شود؟

سعید بابایی، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح این مسئله پرداخت که در صورتی که کودکی فاقد سرپرست بوده یا سرپرستان شرایط لازم و شایستگی نگهداری از کودک را نداشته باشند، چه باید کرد و گفت: در مواجهه با چنین مواردی شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره 123 (اورژانس اجتماعی) این مسئله را به اطلاع بهزیستی برسانند.

وی اظهار کرد: البته تحویل نهایی کودک به بهزیستی با حکم دادگاه انجام می‌شود. پس از تحویل کودک به بهزیستی اولویت نگهداری کودک در خانواده زیستی وی است. اگر خانواده زیستی این کودک جهت بازپیوند مناسب نبود، اولویت با واگذاری کودک به خانواده جایگزین مانند اقوام درجه یک و دو است و اگر این نیز میسر نبود، اولویت بعدی واگذاری به فرزندخواندگی یا امین موقت است.

بابایی افزود: در غیر از موارد بالا تا زمانی که یکی از سه شرط بالا فراهم شود، کودک در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شود. در کشور 33 شیرخوارگاه فعالیت می‌کنند که کودکان صفر تا سه سال به شیرخوارگاه‌های بهزیستی سپرده می‌شوند. در هر مرکز استان یک شیرخوارگاه و در استان تهران سه شیرخوارگاه وجود دارد که مراقبت از این کودکان را بر عهده دارد.

وی در خصوص سرنوشت کودکی که روز گذشته در سطل زباله‌ای در نازی آباد تهران پیدا شده است، گفت: این کودک اکنون در بیمارستان بوده و خوشبختانه حال وی مساعد است و هنوز به بهزیستی تحویل داده نشده است. به محض تحویل به بهزیستی، پروسه یافتن خانواده یا واگذاری به فرزندخواندگی دنبال خواهدشد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: در حال حاضر نزدیک به 30 هزار خانواده در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کرده و متقاضی سرپرستی کودکان فاقد سرپرست موثر هستند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
نفس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۸:۴۹
2
0
سلام
به نظر لازم نیست رسانه ها اتش بیار معرکه شوند
چه دلیلی دارد هی می گویند چند نفر متقاضی هستند.
از فردا با خیال راحت بچه های بی گناه را کنار خیابان رها می کنند و می دونند سرپرستی شان را قبول می کنند.
اگر هم خداناکرده از راه نامشروع هم باشد که...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۲۰:۱۳
0
15
سلام خواهشا به فکر آینده بچه باشین بچه به خانواده اش تحویل داده نشود چون معلوم نیس چه بلایی سرش خواهد آمد این همه تقاضا کننده که معلومه آینده خوبی در انتظارش خواهد بود به اونا بدین بچه رو ببرن بزرگ کنن.
جوینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۰۰:۴۱
0
11
الهی عاقبت بخیر بشه و والدش هم خدا ببخشه و به بچش برگردونم...این فرشته پاک خدارو کاش لااقل کنار ی خونه مسجد بهزیستی یا هرجا جز سطل اشغال مینداختید یکی ی اشغال سنگین مینداخت روش آخه چی میشد این معصوم کوچولو
پاسخ ها
شیرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۰۴:۵۲
خانوادش به خاطر این حرکتشون اگر پیدا بشن جرایم سنگینی براشون هست که احتمالا حبس میخورن و دیگه نمیتونن از بچه نگهداری کنن
A
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۸:۱۲
0
3
به خدا که گناه داره آخه واقعا چرا سطل آشغال
این همه جا جلوی یه دره خونه می ذاشتی می رفتی
یا تو پارک ، یا مسجد
نه اینکه تو ی نایلون زباله بزاری بعد گره بزنی و مثل یک آشغال بزاری تو زباله ها
به خدا حیون هم با بچش این کارو نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۲۳:۰۱
0
2
خواهش میکنم تابهبودی کامل نوزاداونا به زور از بیمارستان نیاریدبیرون این یه فرشته بی گناهه که به اختیارش خودش نیومده تواین دنیای وحشی
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۲۳:۲۵
0
1
خواهش میکنم به یه خانواده ی خوب که واقعا بتونن آینده ی خوبی براش رقم بزنن و اخلاقشونم بیست باشه تحویلش بدین واقعا لیاقتش خیلی بیشتره
captcha