کمک 2 میلیارد ریالی به خانواده‌های تحت پوشش خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4059269
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
با همت ائمه جماعت روستاها انجام شد:

کمک 2 میلیارد ریالی به خانواده‌های تحت پوشش خراسان‌جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: 25 امام روستا در خراسان‌جنوبی در طرح 313 با تأسیس چهار مرکز نیکوکاری، دو میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش کمک کردند.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، سوم خردادماه در جمع کارکنان این اداره‌کل گفت: طرح ۳۱۳ در استان در راستای تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و باهدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر امامان با مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم با رویکرد «تحکیم بنیان خانواده، تقویت باورهای دینی، کنترل آسیب‌های اجتماعی» با رعایت اصل تکریم خانواده‌های نیازمند و به‌منظور حمایت معنوی از خانواده‌های تحت حمایت با بهره‌گیری از ظرفیت دینی و علمی روحانیون اجرایی شده است.

وی بیان کرد: در استان خراسان‌جنوبی ۲۵ امام این طرح را اجرا می‌کنند و تاکنون مبلغ دو میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش کمک شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این طرح دو هزار و 613 مورد دیدار و پیگیری مسائل خانواده‌ها تحت پوشش توسط امامان محلات انجام‌ شده است، گفت: با اجرای طرح ۳۱۳ گام مهمی در حوزه فرهنگی، مذهبی و ارتقای باورهای دینی در میان خانواده‌های تحت حمایت و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته ‌شده است.

رضایی ادامه داد: در این طرح امامان محله که روحانیون منتخب روستایی هستند به همراه شریکه الامام؛ (همسران آن‌ها) در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند؛ برای حل برخی از مشکلات فرهنگی و خانوادگی و... به افراد تحت پوشش مشاوره‌های لازم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تقویت اعتقادات مذهبی جوانان و نوجوانان با هدف پشتیبانی معنوی خانواده‌های تحت حمایت است، تصریح کرد: تأمین کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت به مبلغ یک میلیارد و 370 میلیون ریال و تأمین هشت مورد جهیزیه برای هشت زوج از دست‌آوردهای این طرح به کمک خیرین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: با تلاش روحانیون ۱۳ مورد بازگشت به تحصیل در طول اجرای طرح تاکنون داشته‌ایم و در حوزه پیشگیری از طلاق و بازگشت به زندگی هم فعالیت‌های خوبی انجام‌ شده است.

رضایی با بیان اینکه سه هزار و 780 بسته غذایی در این طرح تاکنون توزیع‌ شده است، افزود: نیازهای معیشتی خانوارهای روستایی مددجویان از جمله سبد غذایی، نیازهای درمانی، کمک‌ هزینه تحصیلی و ابزارهای آموزشی، تأمین جهیزیه، کالاهای اساسی منزل، تعمیر یا تأمین مسکن از مسائلی است که روحانی ضمن ارتباط‌گیری و تعامل با هر یک از خانوارها و شناسایی این نیازها، با هماهنگی مددکار خانواده نسبت به اولویت‌بندی آنان اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: در آئین تجلیل از برگزیدگان رویداد ۳۱۳ بنیاد هدایت که با حضور مسئولان کشوری برگزار شد، از خراسان‌جنوبی به‌عنوان یکی از پنج راهیار استانی برگزیده شرق کشور تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha