اقدامات رژیم صهیونیستی درباره مسجدالاقصی، منطقه را به جنگ مذهبی می‌کشاند
کد خبر: 4059195
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
هیئت‌ها و نهاد‌های اسلامی قدس:

اقدامات رژیم صهیونیستی درباره مسجدالاقصی، منطقه را به جنگ مذهبی می‌کشاند

هیئت‌ها و نهادهای اسلامی قدس امروز دوشنبه تأکید کردند که هیچ تصمیم یا قانونی در مورد مسجدالاقصی را از سوی هیچ دادگاه و نهادی به رسمیت نمی‌شناسند و تصمیمات اشغالگران، منطقه را به یک بحران و جنگ مذهبی گسترده می‌کشاند.

به گزارش ایکنا به نقل از قسطل، شورای اوقاف، امور اسلامی و بقاع متبرکه، شورای عالی اسلامی، دارالافتای فلسطین، دیوان قاضی بیت‌المقدس و اداره اوقاف و امور اسلامی مسجدالاقصی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کردند: ما حکم دادگاه موسوم به صلح رژیم اشغالگر را که دیروز یکشنبه صادر و در آن به شهرک‌نشینان برای انجام مراسم عمومی تلمودی در مسجد مبارک الاقصی اجازه داده شده است، رد می‌کنیم.

در این بیانیه تأکید شده است: هیچ تصمیم یا قانونی در مورد مسجدالاقصی از جانب هیچ دادگاه یا نهادی به رسمیت شناخته نمی‌شود.

هیئت‌ها و نهادهای دینی قدس شریف تصریح کرده‌اند: مسجد مبارک الاقصی مکانی صرفاً اسلامی است و نمی‌توان آن را تقسیم کرد؛ این امر موضوعی مرتبط به سایر مسلمانان جهان است.

آن‌ها همچنین تأکید کردند: همه این تصمیمات که با هدف یهودی‌سازی مسجد مبارک الاقصی گرفته می‌شود، اموری باطل و غیرقانونی است که از سوی رژیم اشغالگر تحمیل شده است. این رژیم، مسجد را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده تا از شهرک‌نشینان در هجوم‌های مکرر خود به این مکان مقدس محافظت کند، امری که منطقه را به جنگی مذهبی با پیامدهایی شوم خواهد کشاند.

در این بیانیه، رژیم صهیونیستی، مسئول تمام پیامدهای این اقدام معرفی شده است؛ پیامدهایی که کل منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هیئت‌ها و نهادهای دینی قدس تأکید کردند: بی‌اعتباری این تصمیم و نداشتن اثر حقوقی آن ناشی از قوانین بین‌المللی است که اقتدار دستگاه قضایی اشغالگر را بر سرزمین‌های اشغالی فلسطین در سال 1967 به رسمیت نمی‌شناسد؛ این تصمیم نقض قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به بیت‌المقدس است.

شایان‌ذکر است که دادگاه رژیم صهیونیستی دیروز با صدور حکمی به شهرک‌نشینان اجازه داد در هنگام هجوم به مسجدالاقصی، مراسم تلمودی را اجرا کنند و در داخل مسجد روی زمین دراز بکشند.

انتهای پیام
captcha