اعضای شورای هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی انتخاب شدند
کد خبر: 4058468
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

اعضای شورای هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی انتخاب شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان با رقابت 125 کاندیدا در 12 حوزه انتخاباتی برگزار شد که 64 نفر به‌عنوان اعضای شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان‌ها انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در استان خراسان‌جنوبی ۱۲۵ نفر کاندیدا شدند که در ۱۲ حوزه استان به رقابت پرداختند که از بین این کاندیداها در شهرستان بیرجند و قاین هفت نفر و در دیگر شهرستان‌ها، پنج نفر به‌عنوان اعضای شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان انتخاب شدند.

وی افزود: در این انتخابات تنها مسئولان هیئت‌های مذهبی که در سامانه طوبی کد ثبتی دارند و یا نماینده قانونی این هیئت‌ها مجاز به شرکت بوده و به‌طور کل هر هیئت ثبت‌ شده مجاز به یک حق رأی هستند.

رضایی با بیان اینکه اکنون از یک هزار و 300 هیئت موجود در استان ۹۵۰ هیئت در سامانه طوبی کد ثبتی دارند، تصریح کرد: بعد از انتخابات شهرستانی از بین این ۶۴ نفر انتخابات شورای شهر مذهبی استان برگزار خواهد شد که در شورای هیئت‌های مذهبی استان ۱۲ نفر عضو خواهند شد که یک نفر از آن‌ها به‌عنوان مسئول شورای هیئت‌های مذهبی استان انتخاب خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: فرهنگ‌سازی‌ها و هدایتگری جامعه به سمت الزامات دینی و اخلاقی، رصد اولویت‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی از وظایف مهم هیئت‌ها در سطح استان است که امیدواریم به درستی به سرمنزل مقصود برسد.

انتهای پیام
captcha