انتخابات ششمین دوره شورای هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی آغاز شد
کد خبر: 4058308
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

انتخابات ششمین دوره شورای هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی آغاز شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: انتخابات ششمین دوره شورای هیئت‌های مذهبی استان همزمان با سراسر کشور در ۱۲ نقطه‌ خراسان‌جنوبی آغاز شده است.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در سخنانی به رسانه‌های خبری، گفت: در این دوره از انتخابات در استان ۱۲۵ نفر از رؤسای هیئت‌های مذهبی نامزد شدند که از جمع این افراد ۶۴ نفر به‌عنوان عضو شورای هیئت‌های مذهبی انتخاب خواهند شد. انتخاب هیئت مذهبی ابتدا شهرستانی است، رئیس این شورا‌ها به عضویت شورای استان و رئیس شورای استان به عضویت شورای کشور در می‌آید.

وی بیان کرد: این انتخابات هر چهار سال یک بار در کشور برگزار می‌شود و در شهرستان‌هایی که زیر ۱۵۰ هیئت دارند، هفت نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل و در بیرجند و قاینات که بالای ۱۵۰ هیئت دارند، هفت عضو اصلی و سه علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ایجاد هم‌افزایی، هم‌فکری و وحدت رویه و ساماندهی و نظارت بین هیئت‌های مذهبی را از  اهداف تشکیل این شورا‌ها برشمرد و یادآور شد: در سطح استان خراسان‌جنوبی ۱۳۷۰ هیئت مذهبی ثبت شده‌اند.

انتهای پیام
captcha