ضرورت راه‌اندازی ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و توجه به ورزش‌یاران
کد خبر: 4058299
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

ضرورت راه‌اندازی ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و توجه به ورزش‌یاران

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه ورزشکاران این هیئت در زمینه‌های مختلف از جمله کمک مؤمنانه، نذر خون، عیادت از بیماران و کمک به جوانان فعالیت دارند، راه‌اندازی ستاد توسعه و ترویج فرهنگ پهلوانی ضروری است.

هومر شکری، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبیهومر شکری، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: لازم است نهادهای فرهنگی همکاری لازم را برای  جذب حداکثری به ورزش زورخانه‌ای فراهم آورند‌.

وی با بیان اینکه عزت و تواضع از مهم‌ترین بخش‌های این رشته است، افزود: باید برای توسعه فرهنگ پهلوانی برنامه‌های بیشتری انجام شود؛ چراکه ترویج این رشته در میان نوجوانان مانع رشد خشونت‌ها و همچنین باعث رشد معنویت‌های اخلاقی در نهاد نوجوان می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ورزش زورخانه‌ای ریشه در دین و مذهب ما دارد و اکنون در خراسان‌جنوبی از شش سال تا ۸۰ سال در این رشته فعالیت دارند، اما نوجوانان، بیشترین تعداد افراد فعال در این حوزه را تشکیل می دهند که باید از این فرصت برای هویت‌سازی استفاده کرد.

شکری ادامه داد: در حال حاضر ۹ طرح زورخانه در استان با پیشرفت فیزیکی مختلف در دست احداث است که برای تکمیل آن به ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که درخواست ما اختصاص اعتبار برای تکمیل این طرح‌هاست.

وی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی ۲۷ زورخانه در ۱۰ شهر داریم و از مجموع ۳۱ شهر در استان ۲۱ شهر فاقد زورخانه است و از طرفی احداث هتل ورزش برای تمام ورزشکاران در خراسان‌جنوبی ضروری است.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: زورخانه شهر بیرجند با زیربنای کمتر از هزار مترمربع، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز به تخصیص اعتبار داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ورزشکاران این هیئت در زمینه‌های مختلف از جمله کمک مؤمنانه، نذر خون، عیادت از بیماران و کمک به جوانان فعالیت دارند، راه‌اندازی ستاد توسعه و ترویج فرهنگ پهلوانی ضروری است.

شکری بیان کرد: هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی با کمبود اعتبار شدید عمرانی و جاری مواجه است و نیازمند توجه ویژه از منابع مختلف اعتباری است.

وی تصریح کرد: لازم است معافیت‌هایی که برای خیرین مدرسه‌ساز در نظر گرفته شده برای خیرین ورزش‌یار نیز در نظر گرفته شود تا بتوانند در تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی استان نقش مؤثری داشته باشند.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی ۲۷۶ شهید ورزشکار داریم که از این تعداد هشت شهید باستانی‌کار بوده‌اند؛ بنابراین اين استان ظرفیت این را دارد که مسابقات قهرمانی ملی و بین‌المللی را میزبانی کند.

وی با اشاره به اعتبارات قطره‌چکانی این هیئت، یادآور شد: بسیاری از طرح‌های ورزشی و عمرانی این هیئت، از کمبود اعتبارات رنج می‌برند؛ در صورتی که خراسان‌جنوبی ظرفیت لازم برای توسعه این ورزش را دارد.

انتهای پیام
captcha