جلسه آموزش قرائت قرآن «محمد عباسی» 30ساله شد
کد خبر: 4058023
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

جلسه آموزش قرائت قرآن «محمد عباسی» 30ساله شد

جلسه آموزش قرائت قرآن قاری بین‌المللی کشورمان، سی‌ساله شد.

آموزش قرائت قرآن محمد عباسیبه گزارش ایکنا، جلسه آموزش قرائت قرآن محمد عباسی، قاری بین‌المللی کشورمان سه‌شنبه‌های هر هفته به مدت دوساعت پس از اقامه نماز مغرب و عشا در شش ماهه دوم سال و در شش ماهه ابتدایی سال، دو ساعت پیش از اذان مغرب و عشا در مسجد نظام‌مافی برگزار می‌شود.

سی‌امین سال برگزاری این جلسه سه‌شنبه، 27 اردیبهشت‌ با حضور قاریان نوجوان و جوان با بیان نکات آموزشی تجوید، صوت و لحن و بیان مفاهیم کاربردی همراه بود.

این جلسه در سطح تخصصی و پیشرفته تشکیل می‌شود و سطح قرائت قرآن‌آموزان جدید‌الورود پیش از ورود به جلسه، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مسجد نظام‌مافی در فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت‌الله کاشانی قرار دارد. 

محمد عباسی در سال ۱۳۴۵ در تهران به دنيا آمد. او از سال ۱۳۵۴ با حضور در كلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن فعاليت قرآنی خود را آغاز كرد و در همان سال در مسابقات قرآن كه در منطقه محل سكونتش برگزار می‌شد، رتبه ممتاز را به خود اختصاص داد.

در سال ۵۷ و همزمان با پيروزی انقلاب شكوهمند اسلامی در محضر استاد سیدمحسن خدام‌حسينی تلمذ كرد و در زمينه‌های مختلف علوم قرآنی به خصوص مفاهيم، تجويد و صوت و لحن از اين استاد بهره گرفت.

او تقريباً در همه مسابقات معتبر داخلی رتبه ممتاز را به خود اختصاص می‌داد، عباسی در سال ۷۲، ايران را در ميان بيش از ۳۵ كشور جهان به مقام نخست رشته قرائت مسابقات بين‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران رساند. در سال ۷۳ نفر دوم مسابقات بين‌المللی قرآن مالزی شد و در سال ۱۳۶۷ نيز رتبه نخست مسابقات هندوستان را به خود اختصاص داد.

اين قاری برجسته كشورمان به عنوان نماينده جمهوری اسلامی ايران برای تلاوت قرآن به كشورهای عربستان، سوريه، پاكستان، هندوستان، تايلند، مالزی، سنگاپور، غنا، نيجريه، آفريقای جنوبی، آلمان، امارات متحده عربی، بنگلادش، چين و فيليپين اعزام شده است.

انتهای پیام
captcha