وزارت ارشاد در خدمت فعالان عرصه جمعیت است
کد خبر: 4057560
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
وزیر ارشاد در جمع فعالان عرصه جمعیت:

وزارت ارشاد در خدمت فعالان عرصه جمعیت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما مشکل پشتیبانی و بودجه نداریم، گفت: همه امکانات وزارتخانه اعم از معاونت سینمایی و مطبوعاتی در خدمت همه فعالان عرصه جمعیت است؛ ما آماده دریافت طرح‌های کارشناسی شما فعالان عرصه جمعیت هستیم.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 26 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی تخصصی فعالان عرصه جمعیت از سراسر کشور با بیان اینکه ما مشکل پشتیبانی و بودجه نداریم، گفت: همه امکانات وزارتخانه اعم از معاونت سینمایی و مطبوعاتی در خدمت همه فعالان عرصه جمعیت است؛ ما آماده دریافت طرح‌های کارشناسی شما فعالان عرصه جمعیت هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه بحث جمعیت در کشور ما وضع خیلی خوبی ندارد، گفت: گزارش‌هایی که در حال حاضر در این مسئله وجود دارد که نشان می‌دهد در وضع هشدار جمعیت قرار داریم و در حال ورود به یک مرحله خطرناک هستیم.

وی با بیان اینکه قبل از اینکه الزام قانونی بتواند کاری کند که ما شاهد رشد ارزش‌های خانواده باشیم باید خودمان تقویت‌کننده ارزشهای خانواده باشیم، افزود: ما در این زمینه قانون اجرا نشده کم نداریم و به همین خاطر لازم است بیش از قانون نویسی به اجرای قوانین موجود در این مسئله توجه کنیم.

اسماعیلی، دلیل اصلی عدم تحقق مطالبات جمعیتی را موضوعات فرهنگی دانست و بیان کرد: این حرف که به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها مایل به فرزندآوری نیستند کلاهی است که غربی‌ها روی سر ما گذاشتند ما نمی‌گوییم توانمندی اقتصادی مهم نیست بلکه اولویت مسائل فرهنگی است.

وی در ادامه بیان کرد: اقدامات زیادی در این خصوص در حال اجراست اما قبول داریم که اقدامات ما کافی نیست و باید اقدامات بیشتری را انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در یک برنامه ۱۰ ساله می‌تواند عقب ماندگی‌های خود را در زمینه جمعیت حل کند، ابراز کرد: من چندان معتقد نیستم که جبران کاهش جمعیت تنها محدود به یک فرصت پنج ساله است. معتقدم همچنان می‌توان این کاهش رشد جمعیت را جبران کرد.

انتهای پیام
captcha