شناسایی نیازهای روز؛ الزام وقف جدید
کد خبر: 4055901
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

شناسایی نیازهای روز؛ الزام وقف جدید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس با بیان اینکه گاهی مردم فکر می‌کنند وقف‌هایی که انجام می‌شود به سر منزل مقصود نمی‌رسد و انگیزه‌ای برای وقف‌های جدید ندارند، بیان کرد: باید گفت نیت وقفی مردم هیچ‌گاه عوض نمی‌شود و اجرای نیت نیز تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود، اما گاهی با توجه به شرایط، الزامات را تغییر می‌دهیم.

محمدرضا حاجتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس محمدرضا حاجتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: وقف یک امانت است که باید به‌درستی از آن صیانت شده و در مسیر نیت واقف اجرایی شود تا این سنت حسنه همچنان جاری باشد.

وی بیان کرد: شناسایی موقوفات جدید و توجه به نیازهای روز جامعه باید در وقف جدی گرفته شود تا بتوانیم مسیر وقف در عصر کنونی را به درستی هدایت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس تصریح کرد: در یک عمل خیرخواهانه و خداپسندانه «علی کارگر» در محل مسجد روستای خانکوک و با حضور مسئولان و جمعی از معتمدین شش دانگ یک باب منزل مسکونی به متراژ 300 متر مربع با امتیاز آب و برق، گاز و تلفن با ارزش تقریبی 400 میلیون تومان را بر مصرف هزینه‌های روزانه مسجد حجه ابن الحسن با اولویت استفاده امام جماعت مسجد روستای مذکور  وقف کرد.

وی افزود: در وقف دیگری، واقف خیراندیش «غلامرضا علیمرادی» در یک عمل خیرخواهانه و خداپسندانه خود یک باغ پسته‌ به مساحت 2700 مترمربع در محل مسجد روستا با حضور مسئولان هزینه‌های روزانه مسجد حجت ابن الحسن(ع) روستا وقف کرد که تولیت این موقوفه بر عهده هئیت امنای وقت مسجد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس بیان کرد: ارزش ریالی این موقوفه در حال حاضر 250 میلیون تومان بوده که با گذشت زمان و بزرگ شدن درختان پسته موجود در این باغ ارزش آن افزوده خواهد شد.

حاجتی با بیان اینکه سومین وقف امسال، وقف یک ساعت آب از چاه موتور اتحاد روستای خانکوک شهرستان فردوس است، تصریح کرد: در یک اقدام خداپسندانه دینی و عام‌المنفعه واقفه «کوکب کاظمی» بانوی نیکاندیش روستای خانکوک با حضور در محل مسجد روستا یک ساعت آب از چاه موتور اتحاد روستا به ارزش 150 میلیون تومان وقف بر هزینه‌های روزانه مسجد حجت ابن الحسن(ع) روستای خانکوک کرد.

وی با بیان اینکه وقف در جهان اسلام همزمان با رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) تحقق پیدا کرد و پس از آن نیز از سوی ائمه اطهار(ع) و علما و افراد نیکوکار ادامه یافت، اظهار کرد: سنت وقف یکی از سنت‌های حسنه است که خیرات آن برای واقف همیشه پا بر جاست. بنابراین، سنت وقف می‌تواند نقش بزرگی در شکوفایی اقتصادی و فرهنگی جامعه داشته باشد.

حاجتی یادآور شد: واقفین خیراندیش با نیازسنجی خود به رفع نیازهای روز جامعه می‌پردازند و اداره اوقاف و امور خیریه همسو با آنان مشاوره‌های تخصصی خود را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه گاهی مردم فکر می‌کنند وقف‌هایی که انجام می‌شود به سر منزل مقصود نمی‌رسد و انگیزه‌ای برای وقف‌های جدید ندارند، بیان کرد: نیت وقفی مردم هیچ‌گاه عوض نمی‌شود و اجرای نیت نیز تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود، اما با توجه به شرایط، الزامات را تغییر می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha