سردرگمی دانش‌آموزان در پی تأخیر در اعلام تعطیلی مدارس
کد خبر: 4055322
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

سردرگمی دانش‌آموزان در پی تأخیر در اعلام تعطیلی مدارس

تصمیم‌گیری دیرهنگام استانداری تهران و عدم اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا، سبب شد امروز خانواده‌ها، دانش‌آموزان، معلمان و حتی مدیران و کارکنان مدارس سردرگم شوند.

سردرگمی دانش‌آموزان در پی تأخیر در اعلام تعطیلی مدارسمعاون عمرانی استانداری تهران صبح امروز 18 اردیبهشت‌ماه از تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستانی این استان به علت آلودگی هوا خبر داد و اعلام کرد:‌ باتوجه به پایداری هوا در شرایط ناسالم، کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل و برای امروز 18 اردیبهشت تمام مدارس در مقطع پیش دبستانی، دبستان و مدارس استثنایی تعطیل اعلام شد.

این اعلام تعطیلی مدارس پیش‌دبستانی و دبستان‌های استان تهران به علت آلودگی هوا آن هم فقط نیم ساعت قبل از شروع به کار مدارس، بسیاری از خانواده‌ها را سردرگم کرد.

تصمیم‌گیری دیرهنگام استانداری تهران و عدم اطلاع‌رسانی به موقع سبب شد تا خانواده‌ها، دانش‌آموزان، معلمان و حتی مدیران و کارکنان مدارس سردرگم شوند. برخی مدارس از قبول دانش‌آموزان خودداری کردند و برخی دیگر از مدارس نیز علی‌رغم ممنوع اعلام شدن حضور دانش‌آموزان در مدرسه، آنان را قبول کردند و روز آموزشی خود را ادامه دادند.

دانش‌آموزان دبستانی و پیش دبستانی امروز در حالی در مدارس حضور دارند و یا بین فضای مدرسه و منزل سردرگم و گرفتار ماندند که به گفته معاون عمرانی استانداری تهران، حتی حضور در محیط باز و فعالیت ورزشی برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه نیز ممنوع است چه رسد به دانش‌آموزان دبستانی که بیشتر در معرض خطر هستند.

معاون عمرانی استانداری تهران علت تأخیر در اعلام تعطیلی مدارس را تأخیر در گزارش هواشناسی اعلام کرده است. بر فرض قبول این ادعا، باز هم این سوال باقی می‌ماند که اعلام دیرهنگام این خبر چه دردی را درمان کرد؟ این تصمیم جز به سرگردانی خانواده‌ها در خیابان‌های شهر و عدم برنامه‌ریزی والدین شاغل برای تعطیلی مدارس منجر نشد.

در روزهایی که خانواده‌ها با مشکلات متعدد روبرو هستند، تصمیم‌های نمایشی که پشتوانه قوی و جامع فکری نداشته باشد، سبب آشفتگی و عدم اعتماد شهروندان می‌شود. عقلانیت سرچشمه بسیاری از پیشرفت‌هاست و مباحث فراوانی با آن پیوند دارد. تصمیمات بدون پشتوانه فکری، گویای عدم دغدغه‌مندی برخی مسئولان از وضعیت زندگی عموم مردم است که به رنجش و زحمت خانواده‌ها منجر می‌شود.

در پایان نظر برخی تصمیم‌گیران را به حديثى از اميرمؤمنان علی(ع) جلب می‌کنیم: «إِذَا قَدَّمْتَ الْفِكْرَ فِى أَفْعَالِكَ حَسُنَتْ عَوَاقِبُكَ فِى كُلِّ أَمْر؛ اگر كارهاى خود را با فكر آغاز كنى پايان تمام كارهاى تو خوب خواهد بود».

به قلم علیرضا اصغرزاده

انتهای پیام
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رستگاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۱:۲۰
0
2
علاف شدیم صبح تو خیابون ها بخدا
سوهانکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۱:۲۳
0
1
ایول
بی فکری . کی به فکر مردمه
زدید تو هدف
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۱:۲۶
0
2
تو این مملکت همه سازمان ها کاستی خودشونو گردن یک سازمان دیگه میزارن،آخه سازمان هواشناسی دیر اعلام کرد هم شد دلیل
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۲:۱۳
0
1
واقعا اطلاع رسانی ضعیفه اغلب والدین آگاهی ندارن
منوچهر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۲:۱۶
0
2
مادامی که شایسته سالاری و پاسخگویی در کشور وجود نداشته باشد این حال و روز ماست
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۶:۱۷
0
1
خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
captcha