فعالیت‌های قرارگاه ملی تلاوت در ماه رمضان تشریح شد
کد خبر: 4047115
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

فعالیت‌های قرارگاه ملی تلاوت در ماه رمضان تشریح شد

مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم درباره برنامه‌های قرارگاه ملی تلاوت در ماه رمضان گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت قاریان، حافظان و مرتلان قرآن کریم، قرارگاه ملی تلاوت با محور قرار دادن مراسم جزءخوانی، محافل انس با قرآن، اجرای کرسی‌های تلاوت و برگزاری محافل قرآنی سیار و محله‌محور در گلزار شهدا و منازل شهدا و همچنین بوستان‌ها و پارک‌ها، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای این موارد کرده است.

به گزارش ایکنا، سازمان دارالقرآن الکریم همزمان با ماه مبارک رمضان و در لبیک به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه کرسی‌ها و محافل قرآنی با محوریت قرائت قرآن کریم و ترویج فرهنگ تلاوت و استماع کلام الهی، با مغتنم شمردن این ایام نورانی و طی هماهنگی با حضور مسئولان نهاد‌های اجرایی، مردمی و قرآنی در سراسر کشور قرارگاه ملی تلاوت را تشکیل داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی‌پور، مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم درباره برنامه‌های قرارگاه ملی تلاوت در ماه مبارک رمضان گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت قاریان، حافظان و مرتلان قرآن کریم، قرارگاه ملی تلاوت با محور قرار دادن چهار عنوان برنامه ازجمله برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی، اجرای کرسی‌های تلاوت قرآن، برگزاری محافل قرآنی سیار و محله محور در گلزار شهدا و منازل شهدا و همچنین بوستان‌ها و پارک‌ها، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای این موارد کرده است.

وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و فرصتی مناسب جهت ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق انس با معارف و آموزه‌های نجات‌بخش و انسان‌ساز این عطیه الهی است. امیدواریم با برگزاری این برنامه‌ها، قدمی در ترویج فرهنگ تلاوت قرآن کریم برداشته باشیم.
انتهای پیام
captcha