تقوا؛ مهم‌ترین راه پرهیز از آفت‌های بدن است
کد خبر: 4044928
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
امام جمعه بیرجند:

تقوا؛ مهم‌ترین راه پرهیز از آفت‌های بدن است

امام جمعه بیرجند، تقوا را ملاحظه و پرهیز از آفت‌های بدن دانست و اظهار کرد: سلامت جسم و روح را باید حفظ کرد و چنانچه این کار را به درستی انجام دادیم یعنی تقوا داریم.

حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند امروز 5 فروردین ماه در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته بیرجند ضمن تبریک عید باستانی نوروز، گفت: عید نوروز احیای سنت های الهی مانند پاکیزگی، صله رحم و زیارت مومینین و از این قبیل کارها است.

وی همچنین ضمن تسلیت رحلت آیت الله محمدی ری شهری، گفت: این عالم بزرگ، وجود استثنایی و مفیدی برای اسلام و نظام داشت که ان شاء الله خداوند با اولیای الهی محشورش گرداند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تقوا تنها توشه جهان آخرت است، گفت: تقوا قانونی است که ناظر بر همه قوانین است.

عبادی با اشاره به اینکه نعمت های خداوند بی شمار و بی پایان است، افزود: نعمت های خداوند مشروط هستند که اگر رعایت نشود این نعمت‌ها تبدیل به عذاب خواهند شد، چراکه نعمت ها ابزاری برای نتیجه نهایی و الهی هستند.

وی تقوا را ملاحظه و پرهیز از آفت های بدن دانست و افزود: سلامت جسم و روح را باید حفظ کرد و چنانچه این کار را به درستی انجام دادیم یعنی تقوا داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ریاست طلبی، شهوت، اعتیاد به روان گردان ها و مخدر همه می‌تواند زمینه برای از بین بردن تقوا دانست و گفت: تقوا قانون ذی شمول مشرف به همه قوانین است، لذا بدون رعایت تقوا همه چیز از بین می رود.

عبادی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه به بی تقوایی بر می گردد، اظهار کرد: آثار بعد از مرگ بی تقوایی بسیار بدتر از آثر دنیایی آن است، لذا قبل از انجام هر کاری و حرفی باید ابتدا فکر کرد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه بزرگترین توشه راه آخرت تقوا است، گفت: امید است بتوانیم این توشه الهی را حفظ کنیم.

عبادی با اشاره به اینکه حقیقت ماه مبارک رمضان عید و برگشت به خویشتن خویش است، گفت: انسان از عالم قدس است و دوباره به همان عالم برمی‌گردد اما متاسفانه گرفتار قفس دنیا شدیم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان یکی از نعمت های الهی برای برگشت به خود و پیدا کردن تقوا است، اظهار داشت: خداوند در دل ماه رمضان سرنوشت ما را در شب قدر تعیین کرده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شاخص ترین تفاوت انسان با سایر موجودات در موضوع اراده است که خداوند به ما اختیار و انتخاب می‌دهد، گفت: اختیار و انتخاب به کار ما ارزش و بهاء می‌دهد، میلیون ها راه جلوی پای ما است که از اینها برای هر کاری یک راه را می‌توان انتخاب کرد که این انتخاب باید با بصیرت و دقت انجام گیرد.

عبادی با بیان اینکه انسان می‌تواند با اراده قوی بر انگیزه های شیطانی قالب شود و آنها را زیر پا بگذارد، افزود: انسان تا مرحله خداگونه شدن می تواند در سیر و سلوک و عرفان پیش برود و کرامات و معجزات اهل بیت علیهم السلام و بزرگان از نمونه های بارز همین افرادی است که خداگونه شدند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه احیاء اراده ها است، افزود: افرادی که با اراده عبودیت و بندگی و اخلاص و برای بازیابی خود به این مهمان خانه الهی ورود پیدا کنند و تقوا را رعایت کنند می‌توانند به درجات بالای ایمان برسند.

 

 

انتهای پیام
captcha