رکوردزنی آمار بازدیدکنندگان اماکن مذهبی فارس طی دو روز
کد خبر: 4044463
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

رکوردزنی آمار بازدیدکنندگان اماکن مذهبی فارس طی دو روز

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارس با بیان اینکه بیش از 60 هزار نفر در لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه استان حضور داشتند، گفت: همچنین طی دو روز گذشته آمار بازدیدکنندگان مساجد تاریخی نسبت به سال گذشته تقریباً شش برابر شده است و در این مدت آمار زائران تنها امامزاده آقام شهید فراشبند بیش از 15 هزار نفر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارسحجت‌الاسلام والمسلمین رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس با بیان اینکه مراسم تحویل سال و سفره هفت‌سین نوروزی در 50 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار شد، گفت: به‌طور کلی بیش از 40 هزار نفر در کنار آستان مقدس امامزادگان استان برای لحظه تحویل سال حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد زائران مربوط به حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز بود، افزود: البته این آمار سوای از آمار حرم شاهچراغ(ع) است و با توجه به جمعیت بسیار زیاد دیشب برای مراسم تحویل سال در این حرم مطهر احتمالاً شمار زائران در لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه استان به بیش از 60 هزار نفر برسد.

صفری گرائی اظهار کرد: همچنین امسال شمار بازدیدکنندگان از مساجد تاریخی طی روزهای 29 اسفند و تا این ساعت روز اول فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای رشد شش برابری بوده است.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته تاکنون قریب به 15 هزار زائر تنها در امامزاده آقام شهید فراشبند خدمات‌دهی شده است، گفت: همه ساله در ایام نوروز بیشترین شمار زائران و بازدیدکنندگان متعلق به همین امامزاده واجب‌التعظیم است که از سراسر نقاط کشور دارای زائرانی است و مورد توجه خاص مردم قرار دارد.

انتهای پیام
captcha