پیوند منزل، مدرسه و مسجد در فضای مجازی دیده شود
کد خبر: 4041202
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی:

پیوند منزل، مدرسه و مسجد در فضای مجازی دیده شود

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان اینکه از فضای مجازی جهت حفظ سه رکن اساسی«منزل، مدرسه و مسجد» استفاده شود، گفت: بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد اما به جایگاه خانواده آن طور که نیاز است توجه نشده است و باید در مورد جایگاه خانواده یک بازنگری شود.

حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، امروز 16 اسفندماه در ششمین اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی در طبس اظهار داشت: دشمن در سال های اخیر با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی به دنبال تضعیف ایمان و اعتقادات مردم است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی تلاش کرده است تا بنیه اعتقادی و ایمان قلبی نسل جوان انقلابی را تضعیف کند و سه رکن اصلی یعنی منزل، مسجد و مدرسه را به حاشیه ببرد.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی جهت تولید محصولات فرهنگی در دست نیروهای انقلابی باید قرار گیرد، افزود: از ظرفیت فضای مجازی مبتنی بر نیازهای واقعی روحی، عاطفی و معنوی دانش آموزان باید استفاده شود.

سبحانی نیا با بیان اینکه آموزش و پرورش رسالت مهم و خطیری بر عهده دارد، ادامه داد: باید با استفاده از صاحب نظران امر تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه قرارگاه عملیاتی فضای مجازی تشکیل شود و با تولید محتواهای مبتنی بر نیاز نسل جوان عرصه را بر جولان دهی دشمنان تنگ نماید.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به تهیه و چاپ یکصد جلد کتاب با موضوع بازخوانی ارتباط منزل و مدرسه اظهارکرد: برخورد قهری با فضای مجازی و نرم افزارهای رسانه ای نتیجه عکسی داشته و باعث تضعیف ارتباط منزل، مسجد و مدرسه با یکدیگر می شود.

سبحانی نیا با بیان اینکه تولید محتوا و انتشار مطالب مناسب در کنار کار فرهنگی تمیز و حرفه ای یکی از عوامل جذب جوانان و زمینه ساز تقویت این سه رکن اساسی است، گفت: محتواها می تواند به صورت فیلم کوتاه، عکس نوشته، کتاب و متن ادبی با مشارکت خود جوانان در قالب، طنز، داستانک، شعر، قصه و عکس نوشته تولید و در فضای مجازی پخش شود.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه خانواده در اسلام عنوان داشت: بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما به جایگاه خانواده آن طور که نیاز است توجه نشده است و باید در مورد جایگاه خانواده یک بازنگری داشته باشیم و جهت حفظ سه کانون خانواده، مدرسه و مسجد از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

انتهای پیام
captcha