رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن آموزش و پرورش لرستان
کد خبر: 4039314
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷

رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن آموزش و پرورش لرستان

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه ۱۴ دارالقرآن با هدف ترویج معارف قرآنی در بین دانش‌آموزان این استان فعالیت دارند، گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن امسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

حجت‌الله مومنی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله مؤمنی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان، هشتم اسفند در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته امور تربیتی در این استان، اظهار کرد: امور تربیتی از خدمات ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر است که ثمرات زیادی در حوزه آموزش و پرورش داشته است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین چراغ راه ما در حوزه آموزش و پرورش است، افزود: در این سند آموزش و پرورش را معادل تربیت آورده است و کارهای ما ذیل مفهوم بلند تربیت است کمااینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن مخاطبان دستگاه تعلیم و تربیت به حیات طیبه و پاک است که برای رسیدن به این حیات طیبه باید فعالیت‌هایی را انجام دهیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اینکه پایه‌های اساسی سند بنیادین آموزش و پرورش در شش ساحت باورهای دینی، زیباشناختی و هنری، اجتماعی، علمی و فناوری، اقتصادی، زیستی و تربیت بدنی بنا نهاده شده است، گفت: چهار ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌طور مستقیم با معاونت فرهنگی و پرورشی در ارتباط است.

وی با بیان اینکه برای قرار گرفتن در جاده حیات طیبه نیازمند برنامه‌ها فعالیت‌ها و ابزارهایی چون برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در آموزشگاه‌ها هستیم، اضافه کرد: یکی از مسابقات مهم در سطح آموزش و پرورش «پرسش مهر» ریاست جمهوری است که در این راستا ۱۶۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در ۲۰ رشته هنری آثار خود را به دبیرخانه‌های آموزشگاهی ارسال کرده‌اند.

مؤمنی با بیان اینکه مسابقات هنری آموزش و پرورش لرستان در ۲۰ رشته برگزار می‌شود که در مجموع ۱۷۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند، افزود: تعداد ۳۱ کانون فرهنگی و تربیتی زیز نظر آموزش و پرورش لرستان برای شکوفایی و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به شرکت ۵۲۰ دانش‌آموز لرستانی در جشنواره «علمدار» به یاد شهید سلیمانی، افزود: در کرونا بنا شد هیچ فعالیت تربیتی روی زمین نماند بلکه شیوه اجرای آن عوض شود که در این راستا شبکه شاد کمک شایانی به حوزه تعلیم و تربیت کرد.

وی با بیان اینکه ۱۴ دارالقرآن با هدف ترویج معارف قرآنی در بین دانش‌آموزان فعالیت دارند، گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن امسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha