انقلاب اسلامی موجبات گسترش دین را در عرصه‌های مدیریتی فراهم کرد
کد خبر: 4034063
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
استاندار خراسان‌جنوبی:

انقلاب اسلامی موجبات گسترش دین را در عرصه‌های مدیریتی فراهم کرد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، برای اولین بار دین با این گستردگی وارد عرصه‌های مدیریتی کشوری بزرگ و با تمدنی عظیم شد و حکمرانی نو و جدید را رقم زد که بحث مفصلی دارد.

جلسه شورای اداری شهرستان فردوس به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شامگاه شنبه، ۱۶ بهمن‌ماه در نشست شورای اداری شهرستان فردوس که به‌منظور تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: برخلاف باور اشتباه گذشته که کار جهادی، پشتوانه علمی ندارد، پیشینه کارشناسی دارد و براساس اسناد بالادستی صورت می‌گیرد.

وی افزود: همان‌طور که همه ما دیدیم یک انتخاب درست باعث تحول بزرگ در کشور می‌شود و الان فضا و گفتمان حاکم بر کشور گفتمان خدمت، نوکری، خدمت‌رسانی به مردم، کار جهادی و شبانه‌روزی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در گذشته به این استان کم‌توجهی شده است، بیان کرد: این استان در شاخص‌های اقتصادی در مقایسه با ۳۱ استان رتبه خوبی ندارد، اما اکنون که فضای خدمت‌رسانی پیش آمده باید از این فرصت طلایی استفاده شود.

وی اظهار کرد: با فرصت پیش آمده که فضای خدمت‌رسانی است و نیروهای انقلابی که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان جریان مؤمن یاد می‌کنند، می‌توان برای توسعه استان تلاش کرد و باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که در همین چهار سال اول دولت، جایگاه استان را ارتقا ببخشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: جریان مؤمن و جهادی در کشور در حال حاکم شدن است و بدون شک هر وقت این جریان وارد شود، سنگرهایی که در عرصه‌های بین‌الملل فتح می‌کنیم سرعت بیشتری می‌گیرد.

قناعت با بیان اینکه فرصت طلایی توجه به محرومان شکل گرفته است، افزود: بزرگانی از استان را در سطوح ملی داریم که باید از این فرصت استفاده کرد؛ همچنین در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و سایر حوزه‌ها نیز باید از ظرفیت‌ها نهایت استفاده را برد.

وی گفت: هرچه در استان یکصدایی باشد قطعا پیشرفت و تعالی سرعت بیشتری می‌گیرد، لذا درخواست داریم به فرماندار جدید کمک کنید که بتواند سکان شهرستان را به‌خوبی به دست گرفته و در این دوره شاهد رخدادها و اتفاقات خوب در سطح استان از جمله شهرستان فردوس باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: مدیران، علمای مرجع و تأثیرگذار در شهرستان، ائمه جمعه، نماینده مردم و همه افراد تأثیرگذار باید همان‌گونه که با فرماندار سابق همکاری خوبی داشتند با فرماندار جدید نیز همکاری کنند تا چرخ توسعه شهرستان بیشتر از گذشته بچرخد و شاهد پدیده‌ها و رخدادهای نو باشیم.

وی بیان کرد: چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را در حالی پشت سر می‌گذاریم که فراز و نشیب‌های فراوان، پستی‌ها و بلندی‌ها، شیرینی و تلخی‌ و موضوعات مختلف را سپری کردیم.

قناعت گفت: انقلاب اسلامی و مردم ایران در حالی چهل‌وسومین سال حیات خود را به نوعی پشت می‌گذارند که دارای موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی بوده‌اند.

وی با اشاره به بخشی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی افزود: مردمی بودن، انقلابی بودن، داشتن رهبری دینی و عالم فرهیخته از جمله این ویژگی‌هاست و هیچ جای دنیا سراغ نداریم دین وارد عرصه‌های مدیریتی کشور شده باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای اولین بار دین با این گستردگی وارد عرصه‌های مدیریتی کشوری بزرگ و با تمدنی عظیم شد و حکمرانی نو و جدید را رقم زد که بحث مفصلی دارد.

وی نه شرقی نه غربی بودن انقلاب اسلامی را از دیگر ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: در قرن بیستم انقلاب‌هایی که در کشورهای مختلف رخ داده وابسته به کشورهای متعدد بوده اما ایران بدون وابستگی حکمرانی جدید داشت.

قناعت افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اکنون وقت جهاد تبیین است چون جنگ، جنگ روایت‌هاست و باید واقعیت‌ها را مطرح کرد و این وظیفه اصلی ماست.

وی با اشاره به انعقاد قراردادهای ایران با برخی کشورها از جمله چین و روسیه، گفت: بحث منافع ملی مطرح است اما فرزندان برخی مسئولان در خارج کشور هستند و اینها کاری به مردم، فرمایشات رهبری و اقتصاد مقاومتی ندارند.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: این افراد برای فرار به جلو و توجیه اشتباهات و خطاهای خود حرف‌های بیهوده می‌زنند که چرا با این کشور قرارداد بسته‌اید در حالی که قرارداد ما برد - برد است.

وی گفت: همان‌طور که شوروی از بین رفت براساس پیش‌بینی استراتژیست‌های ما و بین‌الملل، آمریکا هم کمتر از یک دهه دیگر به چند کشور تجزیه می‌شود و این شعار نیست بلکه واقعیت است.

قناعت اظهار کرد: صدور انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی است که تبدیل به الگویی برای جهانیان شده است؛ اقتدار نظام در عرصه‌های بین‌المللی از دیگر ویژگی‌هاست. نظام اسلامی با رهبری فرهیخته، آگاه، با تقوا، اندیشمند، با سواد، نایب امام زمان(عج) و مقتدر هدایت می‌شود؛ در داخل مشکلاتی داریم اما در بیرون، سنگر به سنگر در حال فتح بوده و رو به جلو می‌رویم.

وی تصریح کرد: هر جا نیروهای انقلابی بر مسند باشند، توسعه و پیشرفت بیشتر است؛ اکنون در سه قوه نیروهای انقلابی مستقر شده‌اند و فرمایشات مقام معظم رهبری را با جان و دل می‌پذیرند؛ یک دهه است تمام تأکید و کلام معظم‌له به سمت اقتصاد، تولید و معیشت است اما برخی مسئولان در دوره گذشته به این مسائل ورود نمی‌کردند و اکنون باید عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

قناعت گفت: اگر امروز وضعیت اقتصاد و معیشت مردم به این شکل است چون دوره خاصی حدود ۳۴ سال مراکز مهمی مثل وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه دست عده‌ای خاص بود که اگر نگاه انقلابی داشتند وضعیت این نبود.

وی یادآور شد: درخصوص وضعیت اقتصادی کشور این افراد باید پاسخ بدهند نه نظام؛ لذا با استقرار نیروهای انقلابی به‌ویژه در وزارتخانه و سازمان‌های اقتصادی کشور در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در حوزه اقتصاد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha