توزیع اعتبارات متناسب با نگاه توسعه متوازن نیست
کد خبر: 4029384
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸
فرماندار سرایان:

توزیع اعتبارات متناسب با نگاه توسعه متوازن نیست

فرماندار سرایان با اشاره به خسارت های وارده شده به سه قلعه در نتیجه سیل، گفت: اگر نگاه توسعه متوازن به این منطقه داریم می‌طلبد در توزیع اعتبارات نگاه ویژه‌ای باشد.

اسماعیل رسولی مقدم، فرماندار سرایانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، اسماعیل رسولی‌مقدم، فرماندار سرایان، روز گذشته، 27 دی‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران سرایان که به دستور استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از سرشکن بندسارهای بالا دست شهر سه قلعه سیل در سطح شهر جاری و خسارت‌هایی وارد کرد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تحمیل دوباره این خسارت‌ها کارشناسی‌ها انجام خواهد شد، بیان کرد: این اتفاق مدیریت شد اما هزینه گزافی را به سبب عدم تجهیز باید پرداخت کنیم. تلاش بر این است که از این موضوع به‌عنوان فرصت استفاده شود اما مباحثی وجود دارد که انکارناپذیر است.

فرماندار سرایان ادامه داد: امکانات و تجهیزات موجود اگرچه حداقلی است اما با فضای مدیریتی و همدلی موجود در شهرستان برای جلوگیری از خسارت و..‌. نیازمند حمایت بیشتر و تجهیزات مناسب‌تری هستیم.

رسولی‌مقدم با بیان اینکه مدیران باید ساعت‌ها برای رسیدن تجهیزات منتظر بمانند، اضافه کرد: یک کف شکن کمرشکن به شدت برای شهرستان نیاز است.

وی با بیان اینکه باید به‌عنوان یک رزمایش و کار تیمی برای مقابله با بحران وارد عمل شویم تا آمادگی‌ها برای مقابله با شرایط بحرانی‌تر ایجاد شود، گفت: در استان تاکنون پدیده بهمن را نداشتیم اما سرایان سال گذشته آن را لمس کرد و انواع آسیب و حوادث را داریم.

فرماندار سرایان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت و تجهیزات با تلاش مدیران در حال جبران کمبودها هستیم، بیان کرد: در حوزه‌های کشاورزی باغی و زراعی، حوزه تولیدات مصالح ساختمانی از جمله آجرپزی شامل پنج کوره، در حوزه راه‌ها و... متحمل خسارت‌های زیادی شدیم.

رسولی‌مقدم بیان کرد: در حوزه راه‌های فرعی و روستایی به شدت خسارت دیدیم و به سبب تخریب شدید راه‌های عشایری امکان ارتباط‌گیری و آمارگیری خسارت‌های وارده و میزان دام تلف شده وجود ندارد.

وی ادامه داد: در ارتباط‌های برقرار شده دامداران متحمل خسارت و شاهد تلف شدن دام‌هایشان بوده‌اند و طبق آخرین خبرها سه رأس دام سنگین، تلفات شترمرغ در آیسک را داریم.

به گفته وی در حوزه مبلمان شهری فوق‌العاده سه قلعه آسیب‌پذیر است و شهرداری سه قلعه جز شهرداری‌های رکورد دار در ضعف منابع قرار دارد.

رسولی‌مقدم با بیان اینکه مدیریت بحران انجام شد اما هزینه‌های سنگین روی دوش باقی می‌ماند، افزود: اگر نگاه توسعه متوازن به این منطقه داریم می‌طلبد در توزیع اعتبارات نگاه ویژه‌ای به سه قلعه باشد.

علی بستانی‌فر، بخشدار سرایان نیز با بیان اینکه راه دسترسی به مناطق عشایری نداریم و مسیرها زیر آب است، گفت: نیاز به افراد و تیم‌های موتور سوار برای ارتباط‌گیری و امدادرسانی داریم. در بالا دست منطقه سرایان و روستاهای اطراف حدود ۴۹ میلی متر بارندگی داشتیم.

وی بیان کرد: باغات زیر آب رفت و سرایان با داشتن ۱۴۰۰ کیلومتر راه و ۱۲۰ محله عشایر با این بارندگی‌ها به شدت خسارت دید. افراد دام را به پایین دست منتقل کردند و دغدغه ما امدادرسانی به این منطقه است. کوره‌های آجرپزی هم به شدت آسیب دیدند و خواستاریم با توجه به شرایط سه قلعه سرایان و بحث گردشگری در پایین دست منطقه و… که تا ماه‌های آینده به سبب خسارات تعطیل می‌شود عنایت ویژه شود.

بخشدار سرایان با بیان اینکه همچنین عشایری که به پایین دست کوچ کرده‌اند دچار مشکل می‌شوند، گفت: چون فصل زاد و ولد دام‌هاست و در حال حاضر هم به شدت با مشکل تأمین نهاده روبرو هستند توجه ویژه در این زمینه نیز لازم است.

به گفته وی در بخش خصوصی هم دچار خسارت شدیم و لودر استفاده شده از یک ساکن منطقه دچار خسارت شدید شد که نیازمند رسیدگی و جبران خسارت است.

انتهای پیام
captcha