کمبود نیروی انسانی؛ مهم‌ترین چالش آموزش‌ و پرورش
کد خبر: 4029383
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵

کمبود نیروی انسانی؛ مهم‌ترین چالش آموزش‌ و پرورش

مدیر آموزش‌ و پرورش بیرجند اظهار کرد: شهرستان بیرجند امسال با کمبود یک هزار و ۲۰۰ معلم مواجه است.

کمبود معلم در خراسان جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدحسین یکه‌خانی، مدیر آموزش‌ و پرورش بیرجند، ۲۷ دی‌ماه در هفتمین جلسه شورای آموزش‌ و پرورش این شهرستان با اشاره به اختصاص ۳۷۴ معلم برای آموزش‌ و پرورش استان در سال جاری گفت: خراسان‌جنوبی به دو هزار معلم نیاز دارد.

وی افزود: جذب معلمان خانم در آموزش‌ و پرورش در سال‌های گذشته باعث شده تا چند سال دیگر برای تأمین معلم مرد با مشکل مواجه شویم.

مدیر آموزش‌ و پرورش بیرجند با اشاره به افزایش جمعیت دانش‌آموزان در این شهرستان و کمبود فضا‌ی آموزشی، گفت: از خیران می‌خواهیم تا آموزش و پرورش را در این امر یاری کنند.

یکه‌خانی بیان کرد: امسال و ۴۵۳ دانش‌آموز ترک تحصیل کردند که از این تعداد ۱۰۴ نفر را مجدداً جذب کردیم که اکثراً دانش‌آموزان اتباع افغانستان بودند.

علی ناصری، فرماندار بیرجند نیز با گرامداشت هفته شورا‌های آموزش‌ و پرورش از دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله شهرداری خواست در ساخت‌وساز واحد‌های آموزشی برای اخذ مجوز احداث بیشتر همکاری کنند.

وی با اشاره به جمعیت ۶۶ هزار نفری دانش‌آموزان در شهرستان بیرجند که ۴۶ درصد از دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهد، گفت: خدمات‌دهی و رسیدگی بیشتر به دانش‌آموزان در این شهرستان نیاز به ایجاد سه ناحیه در شهرستان دارد که مسئولان باید همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha