توجه ویژه حوزه سوادآموزی خراسان‌جنوبی به ارتقای میانگین باسوادی زنان و دختران
کد خبر: 4028633
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

توجه ویژه حوزه سوادآموزی خراسان‌جنوبی به ارتقای میانگین باسوادی زنان و دختران

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: سوادآموزی استان به ارتقای میانگین باسوادی زنان و دختران توجه ویژه‌ای کرده و در همین راستا طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری برای سومین سال در استان اجرایی می‌شود که در این طرح ۴۶۰ نفر جذب شده اند.

 محمدعلی واقعی، دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز ۲۵ دی ماه، اظهار کرد: کل حجم ابلاغی در دوره‌های سوادآموزی استان ۳۱۰۰ نفر بوده است که از این تعداد ۱۲۵۰ نفر، در دوره سوادآموزی هزار نفر، در دوره تحکیم ۸۵۰ نفر و در دوره انتقال متناسب با شرایط و حجم محرومین از نعمت سواد در هر شهرستان توزیع شده است.

وی اظهار کرد:سوادآموزی استان به ارتقای میانگین باسوادی زنان و دختران توجه ویژه‌ای کرده و در همین راستا طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری برای سومین سال در استان اجرایی می‌شود که در این طرح ۴۶۰ نفر جذب شده اند.

رئیس ستاد بهبود کیفیت استان با بیان اینکه سواد آموزی به عنوان فرصت دوم برای محرومین از نعمت سواد شرایطی فراهم کرده است تا هیچ فردی از این نعمت ارزشمند محروم نماند، تصریح کرد: لازم است؛ تمامی افراد واجد شرایط آموزش سواد، با آموزش دهندگان و کارشناسان سوادآموزی شهرستان ها و مناطق همکاری کنند.

دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از رشد چشمگیر حوزه سواد آموزی گفت و ادامه داد: کسب ۸ رتبه کشوری و کسب رتبه عالی سوادآموزی استان از جمله مهم ترین توفیقات حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی طی سه سال اخیر بوده است.

وی شرایط خدمت در حوزه سواد آموزی را حساس و دارای ظرافت‌های خاص خود دانست و بیان کرد: آموزش دهندگان و همکاران سوادآموزی هم باید کار شناسایی، فرهنگ‌سازی، ساماندهی، جذب را بر عهده داشته باشند و هم رسالت تعلیم و  آموزش بی سوادان و کم سوادان را به دوش بکشند.

انتهای پیام
captcha