حماسه شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ و صحنه‌هایی که با هیچ دوربینی ضبط نشد
کد خبر: 4028626
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

حماسه شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ و صحنه‌هایی که با هیچ دوربینی ضبط نشد

یک راوی دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ در شهرستان فردوس، گفت: جنگ ما چهار مرحله هجوم، توقف، بیرون راندن و تنبیه دشمن داشت و بدترین و دشوارترین جنگ جهان بود. در عملیات کربلای ۴ مظلومیت، حقانیت و شجاعت جوانان اسلام را همه دیدیم، دو هزار شهید دادیم و صحنه‌هایی گذشت که هیچ دوربینی قادر به ضبط آن نبود.

عملیات کربلای ۴ و ۵ به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد شاکری، امام‌جمعه فردوس، شب گذشته، 24 دی‌ماه در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ در شهرستان فردوس، گفت: بیشترین شهدای فردوس در این دو عملیات به تعداد ۳۶ جوان گلگون‌کفن، تقدیم انقلاب شد.

وی عزت و آبروی امروز ایران اسلامی را مدیون جوانانی دانست که احساس تکلیف کردند و جان خویش را بر کف دست نهادند، بیان کرد: امروز ما هستیم و رسالت سنگین ادامه راه این عزیزان که باید مانند آنها دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنیم. این کشور قهرمانان زیادی دارد و قبل از آنکه دشمن برای ما قهرمان‌سازی کند باید این دلاوران را به نسل نو معرفی کنیم.

حسین کاجی، راوی دفاع مقدس نیز در این مراسم با تشریح دلایل شروع عملیات کربلای ۴ و ۵، و قبول قطعنامه ۵۹۸ از سوی عراق، گفت: در این عملیات‌ها هدف رسیدن به دروازه‌های بصره بود که با جانفشانی جوانان مخلص در کربلای 5 رزمندگان اسلام به نزدیکی دروازه بصره رسیدند.

وی با بیان اینکه جنگ ما چهار مرحله هجوم، توقف، بیرون راندن و تنبیه دشمن داشت و بدترین و دشوارترین جنگ جهان بود، تصریح کرد: در عملیات کربلای ۴ مظلومیت، حقانیت و شجاعت جوانان اسلام را همه دیدیم، دو هزار شهید دادیم و صحنه‌هایی گذشت که هیچ دوربینی قادر به ضبط آن نبود.

راوی دفاع مقدس بیان کرد: در کربلای ۵ تعداد زیادی از فرماندهان جنگ در رده‌های بالا را از دست دادیم و بزرگترین عملیات علیه دشمن بود؛ امروز هم شهدا گره گشایند، پیشروی می‌کنند و دست ما را در تمام مشکلات این کشور می‌گیرند.

وی شهدا را ناظر بر اعمال دانست و گفت: در بسیاری از رؤیاهای صادقانه و حتی بیداری، شهدا برای خانواده‌های خود پدری می‌کنند و حوائج دل‌شکستگان را برآورده می‌کنند. شهدا میدان‌دار تمام صحنه‌های اکنون نظام هستند و افرادی همچون آیت‌الله بهجت به آنها ارادت داشتند، آنها را گره‌گشا می‌دانستند و هر روز بر شهدا سلام می‌کردند.

کاجی با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: ایشان که در مقابل فرزندان و خانواده شهدا متواضع و در هجران یاران شهیدش مانند مادران جوان مرده گریه می‌کرد در برابر دشمنان اسلام و داعش با اقتدار ایستاد. حاج قاسم به ملکوت وصل بود و از یاران شهیدش مدد می‌گرفت و همیشه موفق بود و باورش این بود که شهدا زنده‌اند و از ظرفیت آنها استفاده می‌کرد و کارش را پیش می‌برد.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) که به نام تکریم مادران شهدا نامگذاری شده است، افزود: ما هزاران مادر شهید داریم که بیش از دو شهید تقدیم این نظام کردند که نمونه آن ۲۱ مادر شهید داریم که ۹ شهید فدای اسلام کردند و ما باید روزی پاسخگوی این خون‌ها باشیم.

عملیات کربلای ۴ و ۵ در فردوس گرامی داشته شد/ شهدا؛ میدان دار صحنه‌های اکنون نظام

 

انتهای پیام
captcha