حل مشکلات کشور با تفکر جمعی نخبگانی در طرح «احمدی روشن»
کد خبر: 4028549
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی:

حل مشکلات کشور با تفکر جمعی نخبگانی در طرح «احمدی روشن»

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی با اشاره به پذیرفته شدن سه طرح از خراسان‌جنوبی در طرح احمدی روشن این بنیاد، گفت: طی این طرح، استادان و متخصصان صنعتی براساس مشکلات کشور، گروه تشکیل داده و سعی می‌کنند راه‌هایی برای این مسائل بیابند.

سعید احمدی زاده، رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبیسعید احمدی‌زاده، رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: تمام تلاش ما در بنیاد نخبگان، معرفی تفکرها و ذهن‌هایی است که تاکنون دیده نشده و یا بارور نشده‌اند؛ اولین راه توجه و سپس بارورسازی این تفکرات است.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد برای حل مسائل کشور با اجرای طرح شهید احمدی‌روشن، توانمندی‌های دانشجویان صاحب استعداد برتر را در راستای شناسایی و حل مسائل واقعی کشور هدایت می‌کند، افزود: طی این طرح، استادان و متخصصان صنعتی براساس مشکلات کشور، گروه تشکیل داده و سعی می‌کنند راه‌هایی برای این مسائل بیابند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی بیان کرد: امسال، در طرح احمدی روشن سومین سه طرح از اساتید دانشگاه‌های استان به نام‌های «طراحی و ساخت دستگاه پایش لحظه‌ای و آنلاین میزان آلاینده‌های تنفسی در محیط‌های تنفسی»، «طراحی سامانه‌  صحت‌سنجی تصاویر دیجیتال» و «پیشنهاد نوع 3 الگوسازی آموزش‌ کودکان، نوجوانان و بزرگسالان» پذیرفته شد.

وی افزود: تاکنون در سه سال برگزاری این طرح در استان خراسان‌جنوبی، ۱۶ طرح از اساتید دانشگاه بیرجند، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند پذیرفته شده‌اند.

احمدی‌زاده با اشاره به برخورداری این افراد از امتیازات بنیاد نخبگان، بیان کرد: این طرح برای حل مشکلات کشور با طرح و ایده‌هایی است که شاید تاکنون ملجأ و مکانی برای بروز نداشته‌اند.

وی بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این طر‌ح‌ها که به نام شهید مزین شده، بتوانیم به حل مشکلات کشور با ذهن و تفکری انقلابی بپردازیم چراکه این شاید بهترین راه توجه به ذهن خلاق جوانان باشد.

انتهای پیام
captcha